۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
افزایش ٣ برابری بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در سال ١۴٠٢

افزایش ٣ برابری بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در سال ١۴٠٢

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از افزایش سه برابری بودجه صندوق روستایی خبر داد و گفت: بودجه این صندوق از هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان در بودجه سال ١۴٠١ به چهارهزار میلیارد تومان در بودجه ١۴٠٢ رسید.

به گزارش بازار، بیت‌الله برقراری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رشد نشانگر اهتمام وزیر کار و رویکرد دولت در توجه به روستاییان است.

وی افزود: در سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ سالانه ۶٠ درصد سطوح درآمدی بیمه‌شدگان افزایش یافت درحالی‌که درگذشته این افزایش‌ها کمتر از ٢۵ درصد بود همچنین سطوح هشت‌گانه این صندوق به ١٠ سطح رسید. بیمه‌شدگان با ٣۵ سال سابقه بازنشسته خواهند شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ابراز داشت: مستمری‌بگیران این صندوق ١٧۵ هزار نفر هستند که مستمری آنها ۴٣ درصد و برای حداقل‌بگیران بیش از ١٠٠ درصد در دولت سیزدهم افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه صندوق روستایی در سال ١٣٨۴ تأسیس شده بود گفت: تا قبل از دولت سیزدهم آهنگ کندی داشته است چرا که به بحث تبیین صندوق اهمیت داده نمی‌شد ضمن اینکه این صندوق متعلق به روستاییان، کارگران فصلی، رانندگان و سایر اقشار که حدود ٣٠ میلیون نفر هستند.

برقراری افزود: اسناد بالادستی به تقویت این صندوق و جذب صددرصدی جامعه تأکید دارد عضویت در این صندوق اختیاری است و آگاهی‌بخشی و توجیه منطقانی و عقلانی به جامعه هدف و جذب بیمه‌شدگان مؤثری است.

وی به نقش صندوق برای کشاورزان و نقش روستاییان در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد امنیت پایدار، امنیت غذایی، کاهش فقر، حفظ عزت، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، توسعه اجتماعی از جمله این موارد است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: ما معتقد هستیم اهداف عالی نظام جمهوری عدالت است درصورتی‌که چتر بیمه‌ای گسترده شود شاهد تحقق عدالت اجتماعی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در صندوق برنامه‌محوری با رویکرد تحولی است گفت: برنامه راهبردی را برای اولین‌بار در صندوق تدوین کرده‌ایم که باید جامعه هدف از این برنامه‌ها اطلاع پیدا کنند.

برقراری تأکید کرد: فعالیت این صندوق از لحاظ مشتریان، مالی، داخلی، رشد و یادگیری موردتوجه قرار گرفته است به طور دایم در مسیر رشد و پایداری صندوق و گسترش خدمات بیمه‌ای هستیم.

وی عنوان کرد: از زمان استقرار ۵۴٢ هزار و ١٣١ نفر بیمه شده جدید جذب این صندوق شده است همچنین بیمه‌شدگان قبلی تمدید شده آند.

به گفته وی، بیمه تکمیلی در سه استان در حال اجراست.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha