۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
رقم غرامت پرداخت شده به کشاورزان در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بود
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی:

رقم غرامت پرداخت شده به کشاورزان در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان بود

زنجان- قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، رقم غرامت پرداخت شده به کشاورزان در سال گذشته را ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت به بخش کشاورزی نگاه حمایتی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آل‌امین شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص سرمازدگی محصولات کشاورزی ،گفت: در مورد باغات برخی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکردند و علت را تأخیر در پرداخت غرامت عنوان می‌کنند.

وی ابراز کرد: دولت به بخش کشاورزی نگاه حمایتی دارد و کسانی که محصولات خود را بیمه کردند، این وظیفه بیمه‌ها و سازمان بحران است که نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان اقدامات لازم را انجام دهند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی،گفت: در مورد کسانی که محصولاتشان بیمه نبوده و تسهیلات نیز دریافت نکردند نیز باید در مورد پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به شرط پرداخت حق بیمه تصمیم‌گیری شود اما کشاورزان بدانند دولت در کنار مردم است.

آل امین رقم غرامت پرداخت شده به کشاورزان در سال گذشته را ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: در بخش بیمه باید نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم و نمی‌توان انتظار داشت مبلغ همه محصولات پرداخت شود بلکه بخشی از آن برای جبران خسارت پرداخت می‌شود.

وی وضعیت استان زنجان از نظر درصد بیمه‌شدگان در طرح جهش تولید در دیمزارها را پایین ارزیابی کرد و گفت: تا کنون ۴۳ درصد اراضی بیمه شده است و با توجه به اینکه نصف حق بیمه از طرف کشاورز و نیمی از آن توسط دولت و ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت می‌شود و کشاورز به طور کامل غرامت دریافت می‌کند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی،تصریح کرد: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نکردند، هم خود متضرر می‌شوند و هم دولت را به دردسر می‌اندازند و برخی از کشاورزان ممکن از بانک تسهیلات دریافت کرده باشند که باید این موضوع در جلسات مربوطه با حضور استاندار زنجان مطرح و امکان امهال وام طبق بند ۱۶ مورد بررسی قرار گیرد و این امهال مشروط بر اینکه کشاورزان برای سال آینده محصولات خود را بیمه کنند، در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha