۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
ارزآوری سیاست مهم ۱۴۰۲ برای صنعت دارو؛ هدف صادراتی مان، قلب اروپاست
مدیرعامل سبحان انکولوژی مطرح کرد

ارزآوری سیاست مهم ۱۴۰۲ برای صنعت دارو؛ هدف صادراتی مان، قلب اروپاست

گودرزی مدیرعامل سبحان انکولوژی با اعلام اینکه امسال درصدد ایجاد جهش صادراتی در فروش محصولات این شرکت است به بازار گفت: امسال به طور حتم محصولات سبحان انکولوژی را به قلب اروپا صادر خواهیم کرد.

بازار؛ گروه صنعت: سبحان انکولوژی به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده داروهای ضد سرطان شناخته می شود؛ شرکتی که از دو سال پیش با شیوع گسترده کرونا، تولید برخی از داروهای ضد کرونا را در رسالت کاری خود قرار داد و حالا با فروکش کردن موج بیماری باید سبد دارویی خود را متحول کند و مسیر صادرات تولیدات خود را در پیش گیرد.

مجموعه ای از گروه دارویی برکت که طی سال گذشته توانست با توسعه سبد محصولی و کسب مجوزهای تولید داروهای جدید به دستاوردهای خوبی در حوزه داروهای انکولوژی دست یابد؛ به طوری که این شرکت توانست داروهایی را تولید کند که نمونه داخلی نداشتند و به عنوان نیاز کشور شناخته می شدند. حالا برای امسال سبحان انکولوژی ضمن ادامه توسعه سبد محصولی خود دست به صادرات و ارزآوری هم بزند. اتفاقی که به طور حتم آینده این شرکت را متحول خواهد ساخت.

حضور موفق سبحان انکولوژی در بازار دارویی

در رابطه با برنامه ریزی های جدید سبحان انکولوژی برای حضور گسترده تر در بازارهای بین المللی علی گودرزی مدیرعامل این شرکت به بازار گفت: امسال هم سازمان غذا و دارو سیاست ‌های جدیدی تعریف کرده و هم گروه دارویی برکت برنامه های جدیدی را برای توسعه بازارهای صادراتی خود در نظر دارد. از این جهت می توان ادعا کرد که ۱۴۰۲ سال ویژه ای برای شرکت داروسازی سبحان انکولوژی است.

سبحان انکولوژی فراتر از برنامه در سال ۱۴۰۱ به دستاورد ۲ میلیون دلاری رسید و برای امسال ۵ میلیون دلار صادرات را هدف گذاری کرد

وی در خصوص برنامه هایی که سبحان انکولوژی به دنبال سیاست های سازمان غذا و دارو و گروه دارویی برکت برای خود دارد افزود: افزایش درآمدهای ارزی یکی از اهداف مهم شرکت برای سال ۱۴۰۲ است؛ این ارزآوری هم محقق نمی شود مگر اینکه بتوانیم صادرات شرکت را افزایش دهیم. البته سبحان انکولوژی در بحث صادرات خیلی خوب درخشید و توانستیم به فراتر از اهداف خود دست یابیم.

گودرزی با اشاره به دستاوردهای ارزی شرکت در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: سبحان انکولوژی با وجود تمام مشکلاتی بر سر صنعت دارویی کشور سایه انداخته بود توانست به حدود ۲ میلیون دلار صادرات داشته باشد. امسال نیز برای ۵ میلیون دلار صادرات دارو به خارج از کشور هدف گذاری کرده ایم.

وی تاکید کرد: سبحان انکولوژی سال گذشته توانست با یک جهش صادراتی خوب در بین ۴ شرکت برتر صادراتی ایران قرار بگیرد. البته دست یابی به هدف ۲ میلیون دلاری با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد این شرکت در عرصه بین المللی برای ما اقناع کننده نبود و امسال سعی داریم درآمد ارزی شرکت را افزایش قابل توجهی دهیم. بر این اساس بازارهای مختلفی از بازار سوریه و عراق تا بازارهای دور دست همچون ونزوئلا و فیلیپین را هدف قرار داده ایم.

هدف گذاری برای ورود به قلب اروپا

گودرزی با اشاره به اینکه نخستین محموله صادراتی ایران به ونزوئلا و فیلیپین سال گذشته ارسال شده است بیان داشت: فکر می کنم نخستین محموله صادراتی به فیلیپین از سوی سبحان انکولوژی صادر شده است. امسال هم برنامه داریم به نیکاراگوئه صادرات داشته باشیم و برای ارزآوری از روسیه نیز برنامه های خوبی را مد نظر داریم. علاوه بر این به احتمال زیاد امسال سالی باشد که به قلب اروپا نیز محصولات خود را صادر کنیم.

مدیرعامل سبحان انکولوژی با اشاره به ضرورت وجود زیرساخت های صادراتی افزود: برای توسعه صادرات محصولات نیازمند این هستیم که سازمان غذا و دارو با نگاه حمایتی از تولید کنندگان سیاست گذاری کند. همچنین تقویت صادرات مستلزم وجود مشوق های صادراتی است تا قدری از پروسه طولانی دریافت مجوزها همانطور که سال گذشته انجام شد کاسته شود.

وی با اشاره به برنامه سازمان غذا و دارو برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری به خارج از کشور گفت: دست یابی به چنین هدفی نه تنها دور از انتظار نیست بلکه به سادگی امکان پذیر است؛ چرا که ظرفیت های بسیار خوبی در صنعت دارویی کشور برای صادرات و ارزآوری وجود دارد و فقط کافی است که قدری از بروکراسی های اداری کاسته شود تا شرکت ها بتوانند در این حوزه حرکت کنند.

زیرساخت های صادراتی لازمه تحقق توسعه صادرات

مدیرعامل سبحان انکولوژی با اشاره به اینکه این شرکت بعد از خروج ایران از اپیدمی کرونا به دستاوردهای خوبی دست یافته است گفت: پارسال توانستیم سهم عمده‌ ای از داروهای انکولوژی در ایران به دست بیاریم و امسال نیز ۱۵ الی ۱۶ محصولی که بی رقیب هستند را به سبد مان اضافه خواهیم کرد. علاوه بر این برندهای اروپایی که سالیان سال کنار سبحان انکولوژی کار می ‌کردند اکنون در حال برگشت هستند و مسیر بسیار خوبی پیش روی شرکت قرار گرفته است.

باید به سویی برویم که ۸۰ درصد محصولات سبحان انکولوژی صادراتی و ۲۰ درصد صرف تامین نیاز داخلی شود

گودرزی با اشاره به اینکه تولیدات شرکت باید بیشتر مسیر صادراتی را در پیش گیرند افزود: باید به سمت و سویی برویم که ۸۰ درصد محصولات سبحان انکولوژی صادراتی و ۲۰ درصد صرف تامین نیاز داخلی شود. یعنی تولید را به قدری افزایش دهیم که نه تنها نیاز داخلی برطرف شود بلکه مازاد بر نیاز داخلی صادرات را هم تقویت کنیم. ما برای رسیدن به این موضوع در حال تقویت زیرساخت ها هستیم.

وی با اشاره به ضرورت فراهم ساختن زیرساخت های تولید صادرات محور و اجرای برنامه های توسعه ای در راستای صادرات ادامه داد: بدون زیرساخت نمی توان کاری پیش برد و باید زیرساخت های لازم در دسترس باشد تا بتوانیم در مسیر صادرات گام برداریم. همچنین این نکته حائز اهمیت است که بدانیم بازارهای همسایه برای ما موقتی هستند و باید بازارهای دیگر را هم هدف قرار دهیم. اکنون برنامه صادرات را باید به آفریقا، آمریکای جنوبی و شرق آسیا گسترش دهیم و در بازارهای پایدارتری حضور یابیم.

دانش تولیدات های تک، قیمت پایین و کیفیت بالا رمز موفقیت سبحان انکولوژی

گودرزی در خصوص برگ برنده سبحان انکولوژی برای افزایش دستاوردهای ارزی از تولیدات شرکت، بیان داشت: شرکت ‌هایی که محصولات انکولوژی تولید می ‌کنند در حقیقت می توانند محصولاتی با حجم کم اما ریال بالا یا بهتر بگوییم ارزش مالی بالاتر صادرات داشته باشند.

وی افزود: تولیدات انکولوژی برای کشورها از این امتیاز برخوردار هستند که هر کشوری دانش تولید آن ها را در اختیار ندارد و نمی توانند تولید کنند و به اصلاح این داروها جزو گروه داروهای های تک شناخته می شوند. بنابراین اگر عراق به عنوان کشور دوست و همسایه تصمیم بگیرد یک کارخانه انکولوژی تاسیس کند شاید به حدود ۶ سال زمان نیاز داشته باشد اما احداث کارخانه برای تولید محصولات معمولی نهایت یک سال زمان می برد.

مدیرعامل سبحان انکولوژی ادامه داد: بنابراین این مزیتی است که ایران در رقابت با کشورهای دیگر دارد؛ چرا که تولیدات انکولوژی رقیب زیادی در بازار ندارند. از طرفی با توجه به تولید ارزان ایران نسبت به کشورهای دارای این دانش، باز هم از یک مزیت رقابتی دیگر برخوردار هستیم و می توان بازار این تولیدات را به سرعت گسترش داد.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha