۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
رفع موانع تولید مسکن در قرارگاه ملی مسکن پیگیری می‌شود
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:

رفع موانع تولید مسکن در قرارگاه ملی مسکن پیگیری می‌شود

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پیگیری برای رفع موانع تولید مسکن گفت: تیم نظارت و بازرسی وزارت راه با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری بخش مسکن که امروز سوم خرداد با حضور خبرنگاران در ساختمان دادمان برگزار شد بخشی از راهکارهای دولت را برای تسهیل در روند خانه‌دار شدن مردم تشریح کرد و گفت: قرارگاه ملی مسکن با این هدف راه‌اندازی شده است تا به رفع موانع و مشکلات متعددی که در بخش مسکن وجود دارد، مبادرت ورزد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بخشی از مشکلات و موانع را شامل رفع موانع بانکی، زیرساخت‌ها، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها عنوان کرد.

اکبری تصریح کرد: تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند. همچنین راهکارهای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و تسریع در اجرای آن نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

اهتمام استان‌ها بر برگزاری جلسات شورای مسکن و رفع موانع موجود
وی با اشاره به اینکه جلسات شورای عالی مسکن هر یک ماه یکبار با حضور رییس‌جمهوری تشکیل می‌شود بر برگزاری جلسات شورای مسکن استان ها تاکید کرد.

به گفته این مقام مسئول، وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کمک به تامین مسکن، تفاهم‌نامه‌هایی را با برخی از وزارتخانه‌ها وارگان در برنامه دارد. ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اراضی دانشگاه در توافق با دانشگاه ها برای احداث ۲۰۰ هزار واحد در حال اجرایی شدن است که در این خصوص دانشگاه یزد و رازی کرمانشاه پیشگام بوده اند. همچنین موضوع صنعت شهرها نیز از دیگر برنامه های حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی است که در جوار شهرهای بزرگ ساخت مسکن کارگری در برنامه است.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تیمور IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      بنده ۵ ساله خونه نیمه کاره دارم همش دروغه درب هر بانکی میرم بهانه الکی میارن