۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
حق بیمه کارگران ساختمانی با لحاظ متغییرهایی باشد | لزوم پوشش بیمه ای برای تمامی کارگران
رئیس کانون سراسری انبوه سازان ساختمان:

حق بیمه کارگران ساختمانی با لحاظ متغییرهایی باشد | لزوم پوشش بیمه ای برای تمامی کارگران

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان این مطلب که حق بیمه کارگران ساختمانی با لحاظ متغییرهایی باشد، گفت: تمامی کارگران در این بخش باید بیمه شوند.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دریافت ۱۵ درصدی عوارض ساختمانی را متناسب با هزینه های این سازمان نمی دانست، اظهار کرد: به طور معمول انبوه سازان مایل به بیمه کارگران مشغول در ساختمان هستند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان ساختمان نحوه محاسبه بیمه تامین اجتماعی بر اساس دستمزد کارگران را اشتباه دانست و ادامه داد: در چنین طرحی تفاوت دستمزد در کلان شهرها با شهرهای کوچک دیده نشده است و اصلا توجیه برای کارفرما ندارد.

وی ضمن یادآوری تغییر در محاسبه هزینه های تامین در بیمه کارگران ساختمانی، افزود: مقرر شد چهار درصد از هر مترمربع ساختمان را مبنای هزینه بیمه تامین اجتماعی کارگران مورد محاسبه قرار دهند.

مرتضوی محاسبه بیمه بر مبنای هزینه هر مترمربع سازه را مناسب دانست و گفت: به این ترتیب منابع دریافتی تامین اجتماعی یک توزیع عادلانه صورت می گیرد.

به گفته او، با وجود چنین مصوبه ای در بافت ناکارآمد و مناطق کمتر توسعه یافته شهری هزینه زیادی به انبوه سازان تحمیل نمی شود به جای آن در نقاط توسعه یافته مبلغ هزینه دریافتی بیمه تامین اجتماعی افزایش خواهد یافت.

وی زمان ساخت سازه را از متغییرهای مهم در هزینه نهایی دانست و گفت: هزینه بنایی که ظرف مدت سه سال ساخته شده با ساختمانی که پنج سال زمان برده، به طور قطع کمتر خواهد بود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان ساختمان در خاتمه یادآور شد: تمامی این متغیرها توسط انبوه سازان در مجلس طرح و بحث شده و امیدواریم اصلاح آن به نحو مطلوب انجام شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha