۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
جزئیات جلسه تعاونی های مسافربری با وزیر راه/ احتمال تعطیل شدن شرکت‌های حمل و نقل
رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری در گفتگو با بازار مطرح کرد

جزئیات جلسه تعاونی های مسافربری با وزیر راه/ احتمال تعطیل شدن شرکت‌های حمل و نقل

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری با تاکید بر اینکه از بسته حمایتی دولت به شرکتهای حمل و نقل مسافری هنوز خبری نیست گفت: در جلسه ای که شرکتهای تعاونی مسافربری با وزیر راه و شهرسازی برگزار کردند باز هم وعده محکمی برای حل مشکلات شرکت‌های حمل و نقل داده نشد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: از زمانی که اعلام شد از خرداد ماه جاری اعطای بسته حمایتی دولت به شرکتهای حمل و نقل آغاز خواهد شد اکثر شرکتهای حمل نقل مسافربری به این کمک و وعده چشم امید بسته اند. اما ظاهرا هنوز این بسته حمایتی که در قالب تسهیلات با نرخ سود 12 درصد خواهد بود عملیاتی نشده است.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری دو روز پیش با بیان اینکه دولت در قالب یک بسته حمایتی تلاش خواهد کرد تا از بخش حمل و نقل حمایت کند به خبرنگار خبرگزاری بازار گفته بود که یکی از این حمایتها اعطای وام شش میلیون تومانی به رانندگان با نرخ سود ۱۲ درصد است. بنابراین این تسهیلات بزودی با ثبت نام رانندگان و مشخص شدن بانک عامل اجرایی خواهد شد.

به نظر می رسد از ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده اتوبوس بیش از 90 درصد رانندگان برای استفاده از این تسهیلات ثبت نام کنند و نیازمند کمک دولت باشند. پس هر چقدر که این بسته حمایتی و پرداخت تسهیلات با تاخیر مواجه شود رانندگان زیادی از بابت مختل شدن سفرها از یک سوی و احتمال گران شدن بسیاری از اقلام متضرر شوند. گفته می شود با حذف ارز دولتی برای واردات لاستیک نیز قیمت لاستیک رو به افزایش گذاشته است. 

هر چند باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری می گوید که وجود 500 هزار حلقه لاستیک باعث خواهد شد تا دولت در اسرع وقت و در یک زمان مناسب تصمیمات مناسبی بگیرد پس فعلا افزایش قیمت لاستیک نخواهیم داشت.

مشکلات دولت زیاد است اما بیشترین بخشی که در دوران شیوع ویروس کرونا متضرر شد بخش حمل و نقل مسافربری بود. پس انتظار ما این است که دولت یک مقدار توجه خود را به این صنف بالاتر ببرد

احمد رضا عامری رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی و مسافربری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه روز گذشته وزیر راه و شهرسازی با تعاونی های مسافربری جلسه ای برگزار کرده و در آن جلسه تمام مشکلات صنف ارائه و بازگو شد گفت: در این جلسه اکثر معاونان وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند و به خوبی به مشکلات شرکت های تعاونی و حمل و نقل واقف شدند. هر چند وزیر راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای حل مشکلات صنف حمل و نقل انجام خواهد داد اما به نظر می رسد مشکلات بیشتر از آن باشد که ما از آن با خبر هستیم.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی به مشکلات دولت اشاره و حل آنرا مستلزم همکاری تمام آحاد جامعه دانست اظهار داشت: ما نیز به خوبی می دانیم مشکلات دولت زیاد است اما بیشترین بخشی که در دوران شیوع ویروس کرونا متضرر شد بخش حمل و نقل مسافربری بود. پس انتظار ما این است که دولت یک مقدار توجه خود را به این صنف بالاتر ببرد.

هنوز مردم ترجیح می دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند تا اتوبوس 
عامری ادامه داد: این روزها علیرغم بهتر شدن وضعیت سفر هنوز هم اکثر مردم ترجیح می دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند به همین دلیل سفر با اتوبوس به شدت کاهش یافته است. پس اگر دولت تلاش دارد که این شرکتها که بخش عمده ای شغل ایجاد کرده اند را همچنان حمایت کند باید هر چه سریعتر عملیات اعطای تسهیلات به بخش حمل و نقل و رانندگان را اجرایی کند.

وی تاکید کرد: به هر حال وزیر راه و شهرسازی در جلسه مزبور قول و وعده خاصی برای اینکه بزودی مشکلات رانندگان اتوبوس و شرکتهای حمل و نقل مرتفع شود نداد. به هر حال اگر کمکهای دولت اجرایی نشود شرکتهای حمل و نقل تعطیل می شوند.

کد خبر: ۲۲٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha