۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
حجم معاملات قراردادهای گواهی ظرفیت در بورس انرژی به ۲۱۴۷ مگاوات رسید
آخرین وضعیت معاملات اوراق گواهی ظرفیت؛

حجم معاملات قراردادهای گواهی ظرفیت در بورس انرژی به ۲۱۴۷ مگاوات رسید

مجموع حجم معاملات قراردادهای گواهی ظرفیت در بورس انرژی، از ابتدای راه‌اندازی بازار گواهی ظرفیت (۱۳۹۸) تا پایان اردیبهشت۱۴۰۲ به ۲۱۴۷ مگاوات رسید.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش معاونت بازار برق ایران، تاکنون ۳۲۶ مشترک بالای ۵ مگاوات برای دریافت گواهی ظرفیت به شرکت بورس انرژی معرفی شده که در پی آن ۵۸۲ معامله در تالار معاملات اوراق گواهی ظرفیت بورس انرژی انجام شده است.

بنابر این گزارش، ارزش مجموع معاملات انجام شده در تالار معاملات اوراق گواهی ظرفیت بورس انرژی تاکنون حدود ۴۷ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال و حداکثر قیمت معامله شده در این بازار برابر ۷۰ میلیون و ۶۵۴ هزار ریال بر کیلووات بوده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۴۷۳۵ مگاوات درخواست خرید اوراق گواهی ظرفیت توسط مشترکان بالای ۵ مگاوات از طرف شرکت مدیریت شبکه برق ایران به بورس انرژی معرفی شده و در پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزان ۱۴۶۶ مگاوات گواهی ظرفیت برای عرضه وجود دارد.

شایان ذکر است، گواهی ظرفیت سندی است قابل معامله که با اجازه وزارت نیرو مبتنی بر ایجاد ظرفیت نیروگاهی قابل اتکای جدید و یا کاهش قدرت قراردادی مشترکان موجود صادر می‌شود. واحد گواهی ظرفیت کیلووات بوده که معرف تعهد تدارک یک کیلووات ظرفیت مطمئن نیروگاهی به مدت نامحدود است.

کد خبر: ۲۲۲٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha