۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی ۴۹ درصد افزایش یافت
معاون اداره کل کار خراسان شمالی:

سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل خانگی ۴۹ درصد افزایش یافت

بجنورد- مدیر توسعه کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۱۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که نشان از افزایش ۴۹ درصدی نسبت به سال قبل می‌دهد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، محمد اربابی با بیان اینکه سال گذشته سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که ۷۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد، تاکید کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌ های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات به صورت مستقل ۱۵۰ میلیون تومان است و متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی تا سقف چهار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می کنند، افزود: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درباره مزایای توسعه مشاغل خانگی افزود: نبود نیاز به فضای زیاد و حذف اجاره مکان برای ایجاد اشتغال از مزایای این طرح ها است علاوه بر آن میزان سرمایه افراد در این طرح افزایش می یابد.

اربابی بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت است و تلاش داریم تا گامی برای توسعه اشتغال و حل مشکل بیکاری برداشته شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha