۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
مشترکان برق استان سمنان تخفیف صرفه‌جویی در مصرف دریافت می‌کنند
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

مشترکان برق استان سمنان تخفیف صرفه‌جویی در مصرف دریافت می‌کنند

سمنان- حسینی، مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان، گفت: مشترکان برق استان در صورتی که مصرف خود را نسبت به سال قبل به نصف کاهش داده باشند هر کیلو وات ساعت دو هزار تومان تخفیف خواهند گرفت.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به شرایط تخفیف در قبوض برق مصرفی خانواده های مشترک استان سمنان بیان کرد: اگر مشترکان برق استان سمنان به نسبت سال قبل، مصرف خود را نصف کرده باشد به ازای هر کیلو وات ساعتی که صرفه‌جویی کرده باشد دو هزار تومان تخفیف خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اگر مشترکان نسبت به سال قبل، برابر الگوی مصرف صرفه‌جویی داشته باشد تا یک هزار و ۵۰۰ تومان تخفیف در قبوض خواهند گرفت، افزود: مشترکان حتی اگر یک الی یک و نیم برابر الگوی مصرف، برف مصرف کرده باشد کیلو واتی یک هزار تومان تخفیف خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: حتی برای مشترکانی که بین یک و نیم تا دو و نیم برابر الگوی مصرف هم برق مصرف کرده باشند هر کیلو وات ساعت ۵۰۰ تومان تخفیف قرار داده شده است.

حسینی با بیان اینکه تمام این تخفیفات البته در بخش خانگی است و با هدف تشویق مردم برای صرفه جویی کردن اعمال می‌شود، ابراز کرد: از مردم می خواهیم که با صرفه‌جویی در مصرف انرژی به خصوص در آستانه فصل گرما، به مجموعه مدیریت توزیع برق در برق‌رسانی بهتر به همه هم استانی ها کمک کنند.

وی درباره استفاده برق در کشاورزی، بیان کرد: در بخش کشاورزی طبق مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۴۰۱ که امسال نیز تنفیذ شده، مشترکان کشاورزی که در روز پنج ساعت چاه را خاموش کنند، تمام زمان باقی مانده روز را برایشان رایگان محاسبه می کنیم.

مدیرعامل شرکت برق استان سمنان با بیان اینکه در بخش صنعت نیز تمهیداتی اندیشیده شده است تا بتوانیم شاهد کاهش مصرف برق باشیم، افزود: عمده میزان مصرف برق در صنایع در پیک ایام هفته است لذا اگر بتوانیم این بار را به روز تعطیل منتقل سازیم می توانیم بخشی از مشکل را کاهش دهیم.

حسینی با بیان اینکه برای این منظور از واحدهای صنعتی درخواست شده که بار مصرف برق روزانه خود را شامل مصرف برق در ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب را به روز تعطیل مثلاً جمعه منتقل سازند، گفت: این اقدام می تواند به کاهش مشکل در تامین برق به خصوص برای پیک مصرف صنایع کمک کند.

به گزارش بازار، با تخفیفاتی که شرکت برق مصوب کرده می‌توان گفت عملاً قبوض برق برای مصرف‌کنندگان صرفه جوی شهرها و روستاهای استان سمنان رایگان خواهد شد. دولت این اقدام را برای تشویق مردم به صرفه جویی در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است استان سمنان دو نیروگاه شهید بسطامی و شهید شاطری برای تولید برق دارد همچنین بخش کوچکی از برق استان از طریق پنل های خورشیدی به خصوص در نیروگاه دامغان، تامین می شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha