۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
فائو به دنبال ارتقای بهره‌وری آب در استان قزوین است
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

فائو به دنبال ارتقای بهره‌وری آب در استان قزوین است

قزوین- مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه فائو به دنبال ارتقای بهره‌وری آب در این استان است، گفت: در حسابرسی آب، دو محصول گندم و ذرت استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی در جلسه کارگروه دوره آموزشی مدرسه در مزرعه که با حضور کارشناسان فنی آب و خاک برگزار شد، اظهار کرد: در همین راستا؛ دو مزرعه خراوان و قوشچی از اراضی منطقه تحت پوشش شبکه آبرسانی استان؛ برای اجرای طرح حسابرسی به عنوان پایلوت انتخاب شده اند.

وی افزود: استان قزوین به جهت دارا بودن پتانسیل بالای سوابق مطالعاتی و اجرایی بخش کشاورزی، داده‌های موجود در حسابرسی آب و همچنین مواجه بودن با کمبود منابع آبی به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح حسابرسی آب انتخاب شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: همچنین منحصر به فرد بودن شبکه آبرسانی قزوین به عنوان اولین و مجهزترین شبکه آبرسانی در سطح کشور از دیگر دلایل انتخاب قزوین به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح است.

مستخدمی یادآور شد: شبکه آبرسانی قزوین بالاترین ضریب انشعابات را دارد و بزرگترین شبکه آبرسانی کشور محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: منابع آبی که این اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهند تلفیقی از منابع آب‌های سطحی، رودخانه‌های فصلی، چشمه و استفاده از آب‌های عمیق و زیر سطحی است که در ارزیابی این طرح اهمیت دارد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: قرار است نگاه بین‌المللی در این استان اجرا و تجربیات کسب شده. موفقیت در این طرح تحقیقی؛ به کل کشور تعمیم داده شود.

مستخدمی کاهش مصرف آب، افزایش تولید و ارتقای بهره‌وری آب از مهمترین شاخصه‌های فائو برای اجرای این طرح در استان قزوین برشمرد.

وی یادآور شد: به همین منظور، کارگاه‌های آموزشی حسابرسی آب تا پایان فصل برداشت برای بهره برداران برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۲٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha