۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
تصویب لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

تصویب لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از تصویب لایحه «ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری» در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس، گفت: دستورکار نخست امروز کمیسیون، بررسی لایحه «ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه، به داوری» بود که در کمیسیون تصویب شد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی افزود: دومین دستور امروز کمیسیون نیز بررسی لایحه «ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری» بود که این لایحه نیز در کمیسیون تصویب شد.

وی اضافه کرد: دومین دستورکار امروز کمیسیون درباره ناترازی انرژی بود؛ براساس مباحث مطرح شده در جلسه امروز، دولت باید به دو موضوع به صورت جدی ورود کند، نخستین موضوع استفاده از بخار و تکمیل پروسه سیکل‌های ترکیبی است که بتوان از بخار آن استفاده کرده و بهره‌وری را افزایش داد، نظر وزارت نفت سرمایه‌گذاری در این حوزه بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دومین موضوع توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاه‌های جدید بود که با توجه به ناترازی گاز موجود، تخصیصی ابلاغ نشده بنابراین سرمایه‌گذاری جدیدی در این حوزه آغاز نشده که مقرر است درباره این موضوع صورتجلسه‌ای تدوین ارسال شود تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha