صنایع از تسهیلات برق تجدید پذیر برای تأمین نیاز خود استفاده کنند
رئیس اتاق بجنورد:

صنایع از تسهیلات برق تجدید پذیر برای تأمین نیاز خود استفاده کنند

زند، رئیس اتاق بجنورد با اشاره به اینکه صندوق ملی محیط‌زیست تسهیلاتی برای تأمین برق تجدید پذیر صنایع ارائه می‌دهد، به صنایع استان خراسان شمالی پیشنهاد کرد از این فرصت برای تأمین برق استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مازیار زند رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: صنایع استان خراسان شمالی در سال‌های اخیر از ناحیه قطع گاز در فصل زمستان و برق در تابستان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و بعضاً چندین ماه از ناحیه نبود و یا کمبود انرژی تعطیل می‌شوند که در این زمینه نیازمند تولید برق تجدید پذیر از سوی صنایع نیز هستیم.

زند در نشست خبری، افزود: صندوق ملی محیط‌زیست کشور در خصوص ارائه تسهیلات به صنایع برای تأمین برق تجدید پذیر فعالیت‌هایی دارند که از صنایع استان نیز می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنند.

زند با بیان اینکه برخی از صنایع استان از ناحیه قطع برق و گاز آسیب دیده‌اند تصریح کرد: صنایع نیز باید به سمت انرژی‌های نو بروند که در این راستا نیازمند حمایت دستگاه‌ها، بانک‌ها و سایر ارگان‌های مرتبط هستند.

رئیس اتاق بجنورد گفت: صندوق ملی محیط کشور در این راستا با صنایع مشارکت دارد که از صنایع استان نیز می‌خواهیم از ظرفیت و پتانسیل این صندوق برای بهره‌گیری از انرژی خورشیدی استفاده کنند تا در ایام پیک‌بار فصل تابستان با کمبود برق مواجه نشوند.

تسهیل روند صدور کارت‌های بازرگانی
زند بر تسهیل روند صدور کارت‌های بازرگانی برای تجار و فعالان بخش اقتصادی تأکید کرد و افزود: روند دریافت کارت بازرگانی طولانی است که این امر باعث گلایه کندی صنعتگران استان شده است که تلاش می‌کنیم تمامی فرایندها و روندها تنها در اتاق بازرگانی شکل گیرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا تمامی مراحل توسط سامانه‌ها انجام شود و تجار و فعالان به دستگاه‌های مختلف مراجعه نکنند بلکه به‌سرعت بتوانند کارت خود را دریافت کنند.

رفع تعهدات ارزی یکی از مشکلات اصلی تجار
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد رفع تعهدات ارزی را یکی از مشکلات اصلی تجار دانست و افزود: در این خصوص با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط تلاش می‌کنیم روندها آسان‌سازی شود و دغدغه فعالان بخش اقتصادی در این راستا کمتر شود.

زند بر ارتباط بیشتر با کشورهای خارجی به‌ویژه کشورهای همسایه و دارای مرز مشترک تأکید کرد و گفت: ازجمله این کشورها ترکمنستان است که بازار هدف مناسبی برای فعالیت اقتصادی است.

وی تصریح کرد: ایران‌خودرو در ترکمنستان نمایشگاهی در ماه آینده برگزار خواهد کرد که از اینک هماهنگی‌های لازم برای شرکت تجار و فعالان بخش اقتصادی استان برای حضور در این نمایشگاه انجام شده است و فضایی مناسب در اختیار این تجار قرار خواهد گرفت.

زند تأکید کرد: تجار می‌توانند با پرداخت هزینه‌های کمتری از فضای نمایشگاهی برای معرفی محصولات خود به فعالان اقتصادی آن کشور استفاده کنند.

راه‌اندازی دفاتر تجاری خراسان شمالی در چین، برزیل و آلمان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: همچنین برنامه داریم که استان خراسان شمالی نیز در چین، برزیل و آلمان نمایندگی در اتاق بازرگانی مشترک ایران با آن کشورها داشته باشد که بتوانیم ظرفیت و پتانسیل استان را معرفی کنیم و تجار استان به‌صورت مستقل بتوانند در زمینه‌های مختلف برای محصولات خود بازاریابی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر آموزش تجار و سایر فعالان اقتصادی تأکید کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا در بخش‌های مختلف ازجمله بازاریابی آموزش‌هایی داشته باشیم.

احداث برج برای تجار و بازرگانان استان
زند گفت: اتاق بازرگانی استان ۸ هزار مترمربع زمین در اختیار دارد که تلاش می‌کنیم برجی در این فضا بسازیم که تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف دفتر داشته باشند که فعالیت‌ها و اقدامات داخلی و خارجی در این مجموعه متمرکز انجام شود.

وی همچنین از تمامی صنایع استان خواست تا کارت بازرگانی خود را از اتاق بجنورد دریافت کنند و افزود: اتاق نیز تلاش می‌کند تا روند دریافت کارت‌های بازرگانی به صنایع به‌سرعت انجام شود تا خللی در واردات و صادرات آنان وارد نشود.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha