واحدهای تولیدی نیازمند رفع موانع در شهرک‌های صنعتی هستند
رئیس اتاق قم:

واحدهای تولیدی نیازمند رفع موانع در شهرک‌های صنعتی هستند

رئیس اتاق قم با اشاره به ظرفیت‌های تولید صادرات محور در این استان، رفع موانع توسعه‌ای در شهرک‌های صنعتی قم را نیاز واحدهای تولیدی و کمک‌کننده به بهبود وضعیت آنها دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، گفت: استان قم در زمینه تولیدات صادرات محور ظرفیت بالایی دارد اگر موانع توسعه شهرک‌های صنعتی در استان برداشته شود قطعاً واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی از هر لحاظ رو به بهبود تقویت می‌شوند.

محمد ایرانی در جلسه هیأت نمایندگان اتاق قم با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان قم، افزود: یکی از مسائل مهم امروز در شهرک‌های صنعتی قطعی گاز، برق و کمبود منابع آب است و رفع این مشکلات می‌تواند شادابی را به شهرک‌های صنعتی و تولید برگرداند.

او اظهار کرد: هرچه بخش آموزش و ارائه خدمات آموزشی در حوزه برندینگ و راه‌اندازی واحد تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی به صاحبان کسب‌وکار و بنگاه‌های اقتصادی تقویت شود در آینده نزدیک شاهد تقویت واحدهای کوچک‌مقیاس در شهرک‌های صنعتی خواهیم بود که به عقیده من در بخش آموزش تعامل و همکاری اتاق و شرکت شهرک‌های صنعتی بسیار اثربخش است.

در بخش دیگری از این جلسه از سوی اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بررسی آخرین وضعیت ارتباط صنعت و دانشگاه مورد تقاضا بود که علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار در ارتباط صنعت و دانشگاه، برای بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در اتاق بازرگانی و دانشگاه‌های استان نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر جهت ارتباط اثربخش صنعت و دانشگاه هستیم.

وحیدی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق قم در این جلسه گفت: فارغ‌التحصیلان از دانشگاه باید صنعت را بشناسند و باید بدانند صنعت استان تکنسین ماهر و یا نیروی کار که شغل مولد ایجاد می‌کند را ندارد.

وی تأکید کرد: انجام پروژه‌های دانشگاهی در فضای تولید می‌تواند رزومه خوبی برای دانشجو باشد و به‌نوعی آموزش در حین تحصیل در فضای کار واقعی و حرفه‌ای می‌تواند تخصص فارغ‌التحصیلان را تضمین کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در این جلسه گفت: به دنبال تغییر کاربری زمین‌هایی هستیم که ارزش‌افزوده بیشتری را برای استان ایجاد کنند.

ابراهیمی ضمن تأکید بر اینکه شهرک مسکونی برای کارگران در نزدیکی شهرک‌های صنعتی امری ضروری است گفت: ایجاد شهرک مسکونی در نزدیکی شهرک‌های صنعتی در یک موقعیت استراتژی مناسب که عموم مردم نیز بتوانند از این واحدها استفاده کنند جزوه اهداف و برنامه‌هایی است که شرکت شهرک‌های استان آن را تا حصول نتیجه دنبال می‌کند.

مجتبی حاج حسینی، عضو هیات نمایندگان اتاق قم نیز در این نشست، گفت: ایجاد درآمد پایدار برای شرکت‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی یکی از راهکارها جهت تأمین بودجه لازم برای فضای سبز و پوشش خیابان‌ها و همچنین توسعه خدمات رفاهی در شهرک‌های صنعتی خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha