۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
 جذاب کردن تولید به کنترل بازار ارز و طلا کمک خواهد کرد
عضو اتاق بازرگانی ایران:

جذاب کردن تولید به کنترل بازار ارز و طلا کمک خواهد کرد

عضو اتاق ایران گفت: با اجرای طرح مالیات برعایدی سرمایه می‌توان ضمن کنترل بازار ارز و طلا به جذابیت مولفه‌های تولید هم کمک کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سعید حلاج یوسف‌زادگان، عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه می تواند تاثیر بسزایی در بازار ارز و طلا داشته باشد، گفت: اجرای این طرح در بازار ارز و سکه، دقت و جزئیات بیشتری را نسبت به بازارهای دیگر مثل خودرو و مسکن می طلبد، چراکه بازار سکه و ارز آنطور که باید و شاید قابلیت رصد دقیق را ندارد، در نتیجه اجرای طرح مالیات بر سوداگری باید در شرایط و بستر جامع تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان یک فعال اقتصادی که سالهاست در زمینه تولید و صادرات فعالیت می کنم معتقدم هر گاه بتوانیم مولفه های تولید را جذاب کنیم از پس مهار و کنترل بازار ارز و سکه هم به خوبی بر خواهیم آمد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اقدامات و پیشرفت های چین در این زمینه، گفت: کشور چین در دو دهه گذشته نشان داد با جدیت به فکر تولید است و تنها راه رسیدن به سود را تولید می داند و با همین رویکرد توانسته دست واسطه گران و دلالان و سفته بازان را از اقتصاد خود کوتاه کند.

یوسف زادگان به یکی از الزامات نتایج طرح مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرد و گفت: این طرح باید طوری نقش آفرینی کند که مردم دیگر به سمت بازار سیاه گرایش نداشته باشند. ذهنیت مردم در قبال سرمایه‌های سرگردان خود نباید به گونه ای باشد که یک کالا را خریداری کنند و به امید فردا و سود بیشتر آن کالا را بفروشند. البته این موضوع هم نیاز به طرح‌های حمایتی از تولیدکنندگان دارد تا در عمل نشان داده شود، بخش مولد هم می‌تواند برای سرمایه‌های مردم سودآور باشد.

وی به کمرنگ شدن نقش سوداگران و سفته بازان در بازار سکه و ارز با اجرای طرح مالیات بر سوداگری اشاره کرد و گفت: متولیان امر باید مولفه های تولید را جذاب و تقویت کنند و اجازه ندهند جذابیت‌های کاذب و غیرواقعی بازار سیاه و عملیات روانی دلالان در شرایط کنونی به دور شدن سرمایه از بخش مولد بیانجامد.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha