۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
۹۳ درصد روستاهای ایلام به اینترنت پرسرعت متصل هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام:

۹۳ درصد روستاهای ایلام به اینترنت پرسرعت متصل هستند

ایلام- کریمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به پوشش ۹۳ درصدی اینترنت روستاهای ایلام گفت: ۳۳۳ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شده اند.

علی کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۳۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم، اظهار داشت: از این میزان ۳۳۳ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده اند.

وی ادامه داد: ۹۳ درصد روستاهای استان پوشش اینترنت دارند که ۸۸ درصد آن مطلوب است و ۵ درصد باقی مانده نیاز به ارتقا دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام از لحاظ درصد روستاهای متصل شده در دولت سیزدهم رتبه چهارم را دارد، بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی از افزایش دو ترابایتی ظرفیت پهانی باند ورودی استان خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم با اقدامات زیرساختی صورت گرفته افزایش ۱۷ درصدی پوشش ارتباطی استان را شاهد هستیم.

کریمی افزود: در طول یک‌سال گذشته ۶۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و با رشد ۱۷ درصدی استان را در رتبه چهارم کشور از حیث درصد روستاهای متصل شده در دولت سیزدهم قرار داده است.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha