۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
بررسی قیمت نبشی در سال ۱۴۰۲

بررسی قیمت نبشی در سال ۱۴۰۲

بررسی قیمت نبشی در بازار ایران.

به گزارش بازار، قیمت نبشی در خوزستان، نبشی در مشهد، اصفهان و دیگرکارخانجات تولیدی براساس کیفیت و برند محصول تعیین می‌ گردد و بهتر است پیش از خرید نسبت به کیفیت کارخانه موردنظر اطمینان یابید.

کارخانجات زیادی در استان اصفهان به تولید انواع نبشی مشغول هستند که از جمله آن ‌ها می‌توان به فولاد کوهپایه و ذوب آهن اصفهان اشاره کرد.

آهن لند : https://ahanlands.com نماینده فروش نبشی و تمامی مقاطع فولادی کارخانجات سراسر کشور بوده و قیمت روز برند های مختلف را در وب سایت این مجموعه به روزرسانی می‌ شود.

برای اطلاع از قیمت روز نبشی ۸ اصفهان، قیمت نبشی ۱۰ اصفهان و دیگر ابعاد می‌توانید علاوه بر وب سایت آهن لند، به شبکه‌ های اجتماعی این مجموعه مراجعه کنید.

همچنین محصولات هر کارخانه در جداول جداگانه آورده شده ‌اند و برای اطلاع از قیمت های به روز نبشی اصفهان و دیگر برند ها تنها کافی است به جدول مربوط به همان کارخانه مراجعه کرده و یا از فیلتر موجود در صفحه برای یافتن سریع ‌تر استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت نبشی فولادی به دو دسته کلی تقسیم ‌بندی می‌ شود. برخی عوامل مانند نوسانات سیاسی، نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد بر قیمت نبشی در بازار موثر بوده و موجب نوسانات لحظه‌ ای نرخ این محصول می‌شوند. این پارامترها عموما قابل کنترل نبوده و تنها با بررسی روند تغییرات در سال‌های قبل می‌توان تاحدودی آن‌ها را پیش‌بینی کرد. برخی دیگر از عوامل نیز مانند سایز، وزن و برند تولید نبشی نیز بر قیمت نهایی موثر هستند. این دسته از متغیرها قبل از خرید قابل بررسی هستند و خریدار باید تمامی نکات مربوط به مشخصات کالای موردنظر خود را بررسی نماید.

با افزایش وزن نبشی قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد بنابراین بهتر است در زمان خرید از مشخصات کامل محصول موردنظر خود اطلاع داشته باشید. برای مثال قیمت نبشی ۸ سنگین نسبت به ابعاد کوچک‌تر این محصول بیشتر بوده و دلیل این امر را می‌توان وزن بالای نبشی ۸ دانست. همچنین قیمت یک سایز نبشی ممکن است در برندهای مختلف متفاوت باشد. برای مثال قیمت نبشی ۶ اصفهان نسبت به برندهای دیگر به دلیل کیفیت بالاتر کارخانجات اصفهان، بیشتر است. ازطرفی قیمت نبشی ۱۰۱۰ یک برند با قیمت نبشی ۵۰۵۰*۵ همان کارخانه متفاوت بوده و دلیل آن را می‌توان تفاوت وزن این دو محصول دانست. شما می توانید با مراجعه به بخش مقالات سایت آهن لند از نحوه محاسبه وزن نبشی آگاهی یابید و یا جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه در تماس باشید.


 

نبشی بال نامساوی به چه نبشی گفته می شود؟

سطح مقطع نبشی با زاویه دقیقا ۹۰ درجه و به عبارت ساده تر دو ضلع عمود برهم ساخته می شود. و بنابر کاربردهای مختلفی که داشته است و محبوبیت زیادی که در ساخت سازه‌ های متفاوت به دست آورده است امروزه یکی از رایج ترین پروفیل ها در صنعت ساخت و ساز است.
همان گونه که می‌دانید این قطعه فلزی در پروژه های مختلف ابزار دست مهندسان و سازندگان در حوزه های گوناگون است. به صورتی که در پروژه‌ های عمرانی و مخصوصا در پروژه ‌های ساختمانی استفاده های فراوانی دارد.
نبشی ها با دو استاندارد و معیار یعنی اندازه بال و ضخامت نبشی در بین سازندگان و فروشندگان و البته مشتریان شناخته می ‌شود. اگر هم شخصی در حوزه صنعت و ساخت و ساز فعال نباشد از ظاهر نبشی ها می تواند به تقسیم بندی انواع آن ها پی ببرد. زیرا که نبشی ‌ها در شکل و شمایل به دو نوع نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی تقسیم بندی می شوند. اما در نام گذاری دقیق تر به سه نوع تقسیم می شوند که در ادامه این مقاله به آن ها اشاره خواهد شد.

کاربرد نبشی بال نامساوی

نبشی فولادی به دلیل هزینه های کم و عملکرد قابل اعتماد آن به صورت گسترده توسط ساختمان‌ ها، تجهیزات، مغازه ها و انبارهای کارخانه و زندگی روزمره مدرن امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. مهندسان تمایل دارند که به عنوان اجزای پشتیبانی یا ساختاری برای ساخت و سازها از نبشی ‌های فولادی استفاده کنند.
در بعضی سازه ها و پروژه‌ ها امکان استفاده از نبشی بال مساوی وجود ندارد و به همین دلیل سازندگان و مهندسان ناگریز هستند از نبشی بال نامساوی استفاده کنند.
نبشی بال نامساوی به عنوان مصالح سازه ای محبوب، عمدتا در ساخت پل، انبارها، قفسه ها، برج های کابل، دکل های برق، دکل های ارتباطی، ساخت و ساز و مهندسی استفاده می ‌شود
جهت کاربرد بیشتر این نوع سازه ها می توان موارد دیگری همانند اتصال ستون به صفحات، ساخت ستون ‌ها در ساختمان سازی، اتصالات پل به ستون، اتصال تیرآهن به تیرهای باربر، ساخت خرپا، ساخت دکل، چارچوب‌ های درب‌ ها و همچنین قالب‌ های فلزی را نام برد..

موارد استفاده نبشی

موارد استفاده از نبشی‌ها گسترده است و بخشی از موارد استفاده در ادامه بیان شده:

  • استفاده در خرپاها. از نبشی‌ها به‌منظور ساخت سازه‌های فضایی و مدرن استفاده می‌شود. این سازه‌ها استحکام بالایی داشته و جلوه خاصی ایجاد می‌کنند.

  • استفاده روی تیرهای آهن به‌منظور ایجاد پایداری قابل‌قبول و برای افزایش مقاومت خوردگی آن‌ها. نبشی معمولاً درون تیر یا اطراف و حاشیه تیرهایی که ممکن است وزن مورد انتظار را نتواند تحمل کنند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • ترکیب با سایر مصالح. از ترکیب نبشی با سایر مصالح پایداری عالی به دست می‌آید، به‌عنوان‌مثال وقتی این محصول برای مسلح کردن بتن در ستون‌ها و شالوده مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند مقدار بتن مصرفی را به حداقل برساند که این باعث استحکام بالا شده و نسبت استحکام به وزن را بهبود می‌بخشد. همچنین برای محافظت لبه‌ها و گوشه‌هایی که نیاز است شکلشان حفظ شود می‌توان از نبشی استفاده کرد.

  • استفاده‌های دینامیکی. عملیات نورد گرم باعث می‌شود که این محصول تنش‌های داخلی را در ساختار خود میرا و پخش کند، که آن‌ها را برای کاربردهای مختلف مخصوصاً در استفاده‌های دینامیکی مناسب می‌کند.

بررسی قیمت نبشی در سال ۱۴۰۲

قیمت نبشی و مقاطع فولادی در سال ۱۴۰۲

در سال جاری، دلار نوسانات بسیاری را تجربه کرد به طوری که به بیش از ۴۵ هزار تومان رسید. همانطور که گفته شد، با تغییرات دلار، قیمت مقاطع فولادی نیز افزایش یا کاهش خواهد داشت.
به طور کلی، احتمال می‌رود با نرخ تورم رسمی ۱۰ درصدی (در در واقع ۴۸ درصد است!) و شرایط فعلی افزایش نرخ دلار، تا پایان سال، قیمت‌ها همچنان افزایشی بوده دستخوش تغییر شوند.
در مجموع، نوسان قیمت‌ها و تغییرات قیمت مقاطع فولادی در سال ۱۴۰۲ را تحت تاثیر چندین عامل می‌دانیم. قیمت سنگ آهن جهانی ۱۴۰۲ و نرخ شمش در حوزه cis از جمله این عوامل است. از طرفی، قیمت دلار نیمایی و اثری که در بورس کالا دارد و در نهایت، نرخ دلار آزاد در بازار مقاطع، مهم به شمار می‌روند.
هر پالس مثبتی و منفی که از شرایط سیاسی داخلی – خارجی دریافت شود، خود عاملی برای ریزش دلار و در نتیجه ریزش قیمت آهن آلات ۱۴۰۲ است. در ادامه، سعی داریم با توجه به شرایط کشور و عوامل موثر، پیش بینی قیمت آهن در سال آینده را انجام دهیم. افزایش یا کاهش قیمت آهن امروز به عوامل متعددی وابسته است.


 

بازار مقاطع فولادی در سال ۱۴۰۱

بررسی قیمت مقاطع فولادی در سال ۱۴۰۱، می‌توان به درک بهتر تغییراتی که می‌توانند در روزهای آتی داشته باشند کمک کند.

با توجه به بودجه تعیین شده برای فولاد در سال ۱۴۰۱ و سیاست‌های دولت برای این سال، انتظار می‌رفت که تا پایان شهریور تورم شدیدی نداشته باشیم و افزایش قیمت‌ها نیز با شیبی ملایم همراه باشد. تقریبا می‌توان گفت که شیب افزایش قیمت‌ها ملایم و این‌چنین بود.

در حقیقت، دولت با سیاست انقباضی در نظر داشت تورم را کاهش دهد تا کالاهای مختلف از جمله مقاطع فولادی در این سال، افزایش قیمت شدید نداشته باشند. با این‌حال، تا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ میلگرد، تورم حقیقی بسیار بالا بود و قیمت‌ها نیز با افزایش قیمت دلار، به شدت افزایشی شدند.

بررسی قیمت نبشی در سال ۱۴۰۲

نرخ تورم و قیمت آهن در سال ۱۴۰۲

نرخ تورم، بر قیمت تمامی کالاهای موجود در بازار اثر می‌گذارد. آهن و انواع مقاطع فولادی نیز از جمله این کالاها به شمار می‌روند. در صورتی که نرخ تورم همچون سال ۱۴۰۲، روند افزایشی داشته باشد، قیمت آهن در سال ۱۴۰۲ نیز همچنان افزایشی خواهد بود. در صورتی که تورم در سال آینده در راستای اصلاحات مالی به زیر ۲۰ درصد برسید قیمت آهن نیز شیب ملایمی خواهد داشت. البته، پیش‌بینی‌ها نرخ تورم بیش از ۴۰ درصد و در نتیجه افزایش قیمت آهن با شیب زیاد را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۲۲٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مری IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      خیلی عالی و آموزنده ???
    • سام یگانه IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      مفید بود و عالی توی سایت این شرکت هم رفتم چقدر جامع و کامل ممنون