۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
فروش لوازم خانگی فقط با «کد شناسایی و رهگیری» امکان پذیر است
معاون صمت استان سمنان در گفتگو با بازار:

فروش لوازم خانگی فقط با «کد شناسایی و رهگیری» امکان پذیر است

سمنان- یحیایی، معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان با بیان اینکه فروش لوازم خانگی با کد شناسایی و رهگیری الزامی است، گفت: با متخلفان در این حوزه برابر قانون برخورد خواهد شد.

مهدی یحیایی در گفتگو با خبرنگار بازار، از اجرای طرح نظارت بر بازار لوازم خانگی در هشت شهرستان استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: در قالب این طرح بازرسان صمت، اصناف و تعزیرات و ... نسبت به بازرسی از اصناف مبادرت می ورزند.

وی با بیان اینکه تمرکز این طرح بر روز بازار لوازم خانگی است، افزود: واحد های تولیدی، عاملان پخش و واحدهای صنفی سه رکنی هستند که در این بازرسی ها، مورد رصد قرار می گیرند.

معاون نظارت و بازرسی صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه لوازم خانگی موجود در هر سه راس مثلث یعنی تولید، پخش و عرضه، باید دارای کد رهگیری باشد، ابراز کرد: دیگر الزام ما در این بخش، کد شناسایی کالا خواهد بود.

یحیایی با بیان اینکه در صورت فقدان کدها، با صنف مورد نظر برخورد قانونی خواهد شد، افزود: متخلفان برای طی مراحل قضایی به تعزیرات حکومتی استان سمنان ارجاع خواهند شد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از این رصد و بازرسی مرتبط با تخلفات صنفی است، گفت: گران فروشی و همچنین عدم نصب نرخ نامه در مقابل دیدگان مردم، عدم ارائه فاکتور و کالای غیرمجاز و یا قاچاق و... در زمره تخلفاتی است که بعضاً در بازرسی ها دیده می شود.

معاون صمت استان سمنان با بیان اینکه واحدهای صنفی و تولیدی در طرح نظارت بر بازار لوازم خانگی در استان سمنان همراهی خوبی دارد، گفت: مردم نیز از طریق سامانه 124 می توانند تخلفات را اعلام تا بازرسان ما رسیدگی لازم را صورت دهند.

به گزارش بازار، فقدان کد رهگیری و شناسایی به مثابه کالای قاچاق است و فروش آن ممنوع خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۲٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha