۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
طرح «گردشگری آب» در استان خراسان شمالی اجرا شد
برای نخستین بار در راز و جرگلان؛

طرح «گردشگری آب» در استان خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد- برای نخستین بار در شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی، طرح گردشگری آب با استفاده از تاسیسات سد چندیر به صورت واگذاری استیجاری توسط آب منطقه‌ای اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، برای نخستین بار در استان خراسان شمالی سد چندیر و اراضی آن برای استفاده از گردشگری آب، به صورت استیجاری واگذار شد. این طرح با هدف ارتقای گردشگری در شهرستان راز و جرگلان و استفاده از ظرفیت های آب منطقه ای در راستای جذب گردشگر صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از واگذاری اراضی سد چندیر برای گردشگری خبر داد و گفت: قرارداد به صورت استیجاری منعقد شده تا فضاهای گردشگری عمومی در اراضی تحت مالکیت آب منطقه ای توسعه پیدا کند.

عقیل مرتضوی با بیان اینکه اراضی محدوده پایین دست سد قزلداش در شهرستان راز و جرگلان که زیبایی طبیعی بسیاری دارند در این طرح، مورد بهره برداری به لحاظ گردشگری قرار خواهند گرفت، بیان کرد: از آنجا که با سد و دریاچه آن سر و کار داریم، مستاجر طرح موظف به رعایت نکات ایمنی نیز شده است.

وی با بیان اینکه مقررات ایمنی و حفاظتی در دریاچه سد می‌بایست مورد لحاظ قرار گیرد، افزود: یکی از اهداف ما در این طرح، شناساندن و بهره برداری از پتانسیل ویژه گردشگری شهرستان راز و جرگلان به خصوص چندیر است.

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی طرح های توسعه گردشگری را یکی از اولویت های این شرکت دانست و تاکید کرد: تاسیسات آبی از جمله سد، رودخانه و مسیل به واسطه زیبایی هایی که دارند می توانند در این راه مورد استفاده قرار گیرند.

مرتضوی با بیان اینکه طول تاج سد چندیر ۳۲۰ متر و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۴۰ متر است، ابراز داشت: این سد می تواند سالانه پذیرای گردشگران بسیاری باشد همچنین هدف از ساخت این سد توسعه منابع آب و خاک، تأمین آب شرب و مهار سیلاب است.

گفتنی است این طرح به واسطه استفاده از اراضی طبیعی در گردشگر پذیری شهرستان راز و جرگلان می تواند بسیار موثر باشد. سد چندیر از نوع خاکی با هسته رسی در منطقه ای بسیار زیبا به لحاظ گردشگری در مرز ایران و ترکنستان در استان خراسان شمالی واقع شده است.

به گزارش بازار؛ هشت سد در استان خراسان شمالی قرار دارد که می تواند میزبان خیل عظیم گردشگران باشد.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha