۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
دولت برق صنایع را قطع نکند| ۶ میلیارد دلار خسارت فولاد در سال گذشته
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با بازار:

دولت برق صنایع را قطع نکند| ۶ میلیارد دلار خسارت فولاد در سال گذشته

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: قطعی برق، صنایع را متحمل خسارت های فراوانی می کند به عنوان نمونه در سال گذشته در بخش فولاد شش میلیارد دلار ضرر به کارخانجات وارد آمد.

حمید رضا صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سخنگوی صنعت برق اعلام کرده که طبق پیش بینی های وزارت نیرو، تابستان امسال قطعی برق نخواهیم داشت گفت: به نظر می رسد این موضوع تنها در بخش خانگی اتفاق بیفتد و صنایع مانند سال های پیش خاموشی را در فصل تابستان تجربه کنند.

وی افزود: کمترین اشاره به بخش صنعتی نشده و وضعیت تامین برق در صنایع هنوز مشخص نیست که آیا قطعی داریم یا خیر؟

۶ میلیارد دلار خسارت

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: قطعی برق صنایع را متحمل خسارت های فراوانی می کند به عنوان نمونه در سال گذشته در بخش فولاد شش میلیارد دلار ضرر به کارخانجات وارد شد.

صالحی ادامه داد: ما از دولت می خواهیم که چشم انداز روشنی را برای فعالان اقتصادی ترسیم کند تا در مسائل زیربنایی که لازمه هر فعالیت اقتصادی است نگرانی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: سهم بخش خانگی حداکثر ۴۵ درصد است، اما اینطور به نظر می رسد که برق منازل به هر بهایی نباید قطع شود و برق صنایع که چیزی درحدود ۱۲۰ میلیارد کیلو وات ساعت است به راحتی قطع می شود.

صالحی ادامه داد: با قطعی برق، تولید کشور، ارزش افزوده، صادرات و یا تامین خوراک برای حلقه های پایین دستی کشور وارد می شود در خطر قرار می گیرد.

خسارت به کل کشور

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه قطعی برق صنایع در انتها می تواند سهامداران و بورس کشور را دچار خطر کند گفت: با قطع برق صنایع، خسارت به کل کشور وارد می شود.

صالحی در ادامه با نگاهی به مصرف برق در سایر کشور ها گفت: کشورهایی که در زمینه تولید و اقتصاد شکوفا بوده اند، برق خانگی را برق مصرفی و برق صنعتی را برق مولد در نظر گرفته اند، در این جوامع برق صنعتی ارزانتر به کارخانجات تحویل داده می شود زیرا با این برق ایجاد اشتغال و کارآفرینی صورت گرفته و درآمد مالیاتی بیشتری نصیب دولت خواهد شد.

وی گفت: امسال " مهار تورم و رشد تولید " نام گذاری شده و یکی از مهمترین اقداماتی که می توان انجام داد تا به این هدف برسیم عدم قطعی برق در بخش صنعتی است.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha