۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
۱۲ روستای شهرستان اهر گرفتار سیل شدند
فرماندار اهر در گفتگو با بازار:

۱۲ روستای شهرستان اهر گرفتار سیل شدند

اهر- غنی زاده، فرماندار اهر با بیان اینکه ۱۲ روستای شهرستان اهر گرفتار سیل شدند، گفت: گزارشی از تلفات جانی در سیل روستاهای اهر دریافت نکرده‌ایم.

ابوالفضل غنی‌زاده در حاشیه جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با محوریت وقوع سیل در روستاها به خبرنگار بازار گفت: در جریان بارش برف و کولاک در مناطق ییلاقی شهرستان اهر، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اقدامات مطلوبی انجام داده و از اولین ساعات پای‌کار امدادرسانی بودند، با این‌حال در برخی مواقع شاهد قصور نیز بودیم.

وی افزود: بارش برف و گرفتاری بیش از ۱۰۰ خانوار عشایر موضوعی نبود که با عوام‌فریبی و احساساتی رفتار کنیم، با کمال تأسف برخی قصورها هیچ توجیهی ندارد، هرچند از اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در جریان امدادرسانی به عشایر خسارت‌دیده قدردانی می‌کنم.

غنی زاده ابراز داشت: طبق دستورالعمل ستاد مدیریت بحران استانداری، کلیه مصاحبه‌ها در خصوص بحران‌ها از طریق مدیریت بحران انجام می‌گیرد تا به صورت واحد اعلام شود، علی‌رغم تاکیدات مکرر در جریان بحران برف در ییلاقات عشایری؛ برخی از مدیران آمارهای متناقض اعلام کرده بودند و این امر موجب سردرگمی مردم می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر همچنین گفت: به دنبال بارش سیل‌آسای باران و تگرگ، خسارت قابل‌توجهی به باغات، اراضی کشاورزی، واحدهای مسکونی، راه‌های ارتباطی و سایر زیرساخت‌های روستاهای شهرستان اهر وارد شده است. اکیپ‌های ارزیابی متشکل از دستگاه‌های اجرایی به روستاهای درگیر سیل اعزام شدند.

وی سپس افزود: بر اساس گزارش اولیه اکیپ‌های ارزیابی؛ روستاهای کقالق، نقاره‌کوب، قورشاقلو، کردلر، چلقشلاقی، ستوت، شیربیت، قلعه‌جیق، ساری‌سولی، شاهوردی قشلاق، شیشه و آغ‌بلاغ درگیر سیلاب شده‌اند.

غنی زاده همچنین ادامه داد: گزارشات اولیه حاکی از خسارت سیل به واحدهای مسکونی و دامی، وسایل زندگی روستائیان و خودروهای سواری در برخی روستاهای شهرستان اهر است، در این راستا به اکیپ‌های ارزیابی تأکید کرده‌ایم تا در روستاهای سیل‌زده شهرستان حضور داشته باشند.

فرماندار اهر سپس گفت: نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و در صورت اعلام گزارش نیاز به اسکان اضطراری در روستاهای سیل‌زده، دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران آماده اسکان روستائیان آسیب‌دیده هستند.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha