۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
صدور هشدار هواشناسی زرد برای اصفهان| احتمال وقوع سیلاب و توفان در اکثر مناطق استان
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خبر داد؛

صدور هشدار هواشناسی زرد برای اصفهان| احتمال وقوع سیلاب و توفان در اکثر مناطق استان

اصفهان -شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: کاهش میدان دید برای جاده‌های شرق استان اصفهان احتمال می رود.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به اصفهان از روز گذشته که اثرات آن تا روز یک شنبه دوام دارد، اظهار کرد: بر این اساس هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان اصفهان صادر شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود شاهد رگبار باران بهاری گاهی با رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک و وقوع صاعقه در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق غربی باشیم و انتظار وقوع سیلاب و آبگرفتگی را به دنبال وقوع این بارش‌ها انتظار داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تاکید کرد: اثر مخاطره این سامانه شامل لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راههای روستایی به واسطه رگبار باران است.

وی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر،آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی پیشنهاد می شود.

شیشه فروش با بیان اینکه طی دو روز آینده برای جاده‌های شرق به ویژه در شهرستان‌های نائین، خور وبیابانک، محور فرودگاه و سجزی توفان و گرد و غبار پیش بینی شده است، ابراز داشت: در این شرایط کاهش میدان دید را شاهد هستیم و حرکت در اتوبان شرق باید با رعایت حفظ موارد ایمنی انجام شود.

هشدار درباره تردد غیرضروری در مناطق کوهستانی و غرب استان

وی با هشدار درباره تردد غیرضروری در مناطق کوهستانی و غرب استان گفت: ۲۰۰ تیم امدادی برای جلوگیری از خسارات احتمالی فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان طی دو روز آینده فعالیت می کنند.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha