۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
بازگشت بیش از هزار و ۲۹۲ هکتار زمین دولتی به بیت المال در سال ۱۴۰۱
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

بازگشت بیش از هزار و ۲۹۲ هکتار زمین دولتی به بیت المال در سال ۱۴۰۱

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از بازگشت بیش از یک‌هزار و ۲۹۲ هکتار زمین دولتی به بیت المال به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ تنها بخشی از دادنامه‌های صادره به نفع دولت بیش از یک‌هزار و ۲۹۲ هکتار از اراضی دولتی احصا شده است، گفت: ارزش تقریبی این زمین‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده و باید از تلاش مجدانه تمامی همکاران ادارات حقوقی ستادی و استانی برای تحقق چنین ثروتی برای دولت قدردانی کرد.

مالکی همچنین از تعیین تکلیف بیش از ۱۵ هزار پرونده جاری در محاکم در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان صدور رای از مجموع بیش از ۲۳ هزار جلسه دادرسی به دست آمده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، وی همچنین میزان اراضی رفع تصرف شده در سال گذشته را بیش از ۴ هزار هکتار ارزیابی کرد و افزود: ارزش ریالی این زمین‌ها ۷۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تهیه و ابلاغ ۱۱ فقره تیپ قرارداد واگذاری و تهیه و تنظیم پیش‌نویس آئین‌نامه‌های اجرایی مورد عمل سازمان از دیگر اقداماتی بوده که در اداره کل حقوقی و قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha