۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
برنامه هفتم توسعه رونمایی شد +متن سند

برنامه هفتم توسعه رونمایی شد +متن سند

امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از سند برنامه هفتم رونمایی شد.

به گزارش بازار، صبح امروز با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، برنامه هفتم رونمایی شد. این سند که از بهمن سال گذشته تدوین آن با ابلاغ سیاست های کلی از سوی مقام معظم رهبری شروع شده بود، دارای محورهایی از جمله رشد اقتصادی، مهار تورم، امنیت غذایی نظام سلامت، مسکن، ناترازی انرژی، اصلاح ساختار بودجه و صندوق های بازنشستگی است.

مخبر معاون اول رئیس جمهور در این نشسته به دلیل اصلی به تاخیر افتادن رونمایی از این سند اشاره کرده و گفت: به دلیل هم زمان تدوین بودجه با برنامه هفتم، رونمایی از این سند به تاخیر افتاد. سندی که در آن دو اصل بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گرفته است. مردم محوری و هماهنگی سران سه قوه دو محوری است که در تدوین این سند مد نظر قرار گرفته است.

لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی هم درباره مردمی سازی مسائل مهم کشور در این برنامه گفت: برای تسهیل در روابط بخش دولتی و خصوصی، در برنامه هفتم پیشنهاداتی را ارائه کردیم و آن هم همکاری بخش های خصوصی با دولت در قالب طرح های موقت است. بعضا برخی از افراد در بخش های غیردولتی علاقه به کار در دولت دارند.

این برنامه عصر امروز در جلسه فوق العاده هیات دولت مورد بررسی قرار گرفته و برای تصویب نهایی راهی مجلس می شود.

لایحه برنامه هفتم توسعه

کد خبر: ۲۲۱٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      0 0
      سلام، در برنامه هفتم بازگشت به کار جانبازان بازنشسته وارد نشده. دولت تدبیر و امید باز انقلابی تر عمل کرده بود و در برنامه ششم این ماده را باتوجه به مجموعه قوانین خدمات رسانی به ایثارگران به صورت یک ماده آورده بود. از مجلس می خواهیم برنامه هفتم را اصلاح کند و رنگ انقلابی به آن دهد. خدا نگهدار.