۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
عدم همکاری بانک‌ها بزرگترین مشکل در اجرای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران:

عدم همکاری بانک‌ها بزرگترین مشکل در اجرای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی است

ورامین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران گفت: عدم همکاری بانک‌ها بزرگترین مشکل در اجرای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی است.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا صالحی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در بخش جواد آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسازی بافت‌های روستایی در شهرستان ورامین اظهار داشت: برای اجرای طرح مقاوم‌سازی بنیاد مسکن، نظارت، نقشه و تخریب بافت فرسوده را به صورت رایگان انجام داده است و ۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد با دو سال دوره تنفس و ۱۲ سال دوره بازپرداخت ارائه می‌کند.

صالحی با بیان اینکه ۸۲ درصد بافت روستایی ورامین نا ایمن محسوب می‌شوند گفت: در این شهرستان ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد فرسوده هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران بیان داشت: عدم همکاری بانک‌ها بزرگترین مشکل در اجرای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی به حساب می آیند و تضامینی که بانک‌ها طلب می‌کنند امکان دریافت وام را با مشکل روبرو می‌کند.

وی افزود: بر اساس سرشماری روستایی، هم اکنون ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی در استان تهران وجود دارد که از این تعداد، ۱۴۳ هزار واحد معادل ۶۳ درصد از کل فرسوده هستند.

صالحی گفت: بیشترین تعداد واحد فرسوده مسکونی روستایی در شهرستان‌های ورامین و ملارد وجود دارد و در حال حاضر تفاهم نامه ای با سپاه سیدالشهدا استان تهران منعقد شده که طی آن ۱۵ میلیون تومان برای هر واحد هزینه شود تا یک بنای ۶۰ متری تا مرحله نازک کاری پیش رفته و به دست مردم برسد.

کد خبر: ۲۲٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha