۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
دیجیتالی شدن، یک الزام برای کسب و کارها

دیجیتالی شدن، یک الزام برای کسب و کارها

این روزها دیجیتالی شدن، یک الزام برای کسب و کارها است نه یک انتخاب.

به گزارش بازار، این روزها دیجیتالی شدن، یک الزام برای کسب و کارها است نه یک انتخاب. اگر کسب و کاری در دنیای دیجیتال حضور نیابد تا چند سال آینده ممکن است با شکست مواجه شود یا حداقل رشدی نداشته باشد. دیجیتال سازی به معنای استفاده از ابزار دیجیتال برای تغییر در مدل کسب و کار و حرکت به سوی تجارت دیجیتال است. دیجیتالی شدن تحولی عمیق در یک کسب و کار است که با استفاده از فناوری های دیجیتال برای حمایت از فعالیت ها و اهداف تجاری به دست می آید.

دیجیتالی شدن کسب و کار به چه معناست؟

تغییرات دیجیتال در محیط پویای کسب و کار به سرعت تسریع یافته و همچنان ادامه دارد. این امر مشهود است و توسط آمار تحول دیجیتال پشتیبانی می‌شود، که نشان می‌دهد چگونه ارزش کسب‌وکارها، از نظر درآمدی نیز، با دیجیتالی‌سازی حفظ شده یا حتی افزایش یافته است.

دیجیتالی شدن در تجارت، شرکت های زیادی را به موفقیت رسانده است. با تغییر روش انجام کار در همه زمینه‌های کسب‌وکار، دیجیتالی‌سازی نوآوری را تقویت می‌کند و راه‌های جدیدی را برای تعامل با مشتریان و همچنین فرصت‌های جدیدی برای درآمدزایی باز می‌کند. اولین قدم برای اینکه سهمی از دنیای دیجیتال داشته باشید سفارش طراحی سایت می باشد. داشتن یک سایت حرفه ای شما را از رقبا متمایز می کند و به کسب و کار شما اعتبار می بخشد. با داشتن سایت می توانید در نتایج گوگل جایگاه پیدا کنید و بخشی از دنیای دیجیتال باشید.

اگر دوران قبل از کووید را در نظر بگیرید، تحول دیجیتال یک امتیاز در کسب و کار شما بود، داشتن آن خوب بود، اما همین بود. با این حال، در حال حاضر، با روشی که همه‌گیری باعث ایجاد اختلال بزرگ در مشاغل در سطح جهانی شده است، تحول دیجیتال به یک امر ضروری تبدیل شده است. اکثر شرکت‌های مشاوره و تحقیقاتی بر اهمیت تحول دیجیتال پس از همه‌گیری تاکید کرده‌اند.

اهمیت دیجیتالی شدن

در اینجا لیستی از آمار و روند تحول دیجیتال آمده است تا به شما جوهره ای از چگونگی یکپارچه سازی تحول دیجیتال برای مشاغل در سراسر جهان ارائه دهد. اینها باید به شما کمک کنند تا بینش عمیق تری نسبت به اهمیت و تأثیر آن در صنایع بدست آورید.

  • ۹۱ درصد از کسب‌وکارها درگیر نوعی ابتکار دیجیتال هستند و ۸۷ درصد از رهبران ارشد کسب‌وکار می‌گویند دیجیتالی‌سازی یک اولویت است.
  • تا سال ۲۰۲۵، از هر چهار مدیر کسب و کار، سه نفر می توانند با استفاده از پلتفرم های دیجیتال خود را با بازارها و صنایع جدید وفق دهند.
  • انتظار می‌رود بازار جهانی تحول دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ از ۴۶۹.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰۹.۸ میلیارد دلار افزایش یابد.
  • فناوری هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ در فرآیندها و محصولات حداقل ۹۰ درصد از برنامه های جدید سازمانی وارد خواهد شد.
  • در ایران نیز در سالهای اخیر تعداد کسب و کارهای دارای اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) رشد چشمگیری داشته است.
  • تعداد مارکت پلیس ها در زمینه های گوناگون و میزان استفاده از آنها افزایش زیادی داشته است.

در بالا صرفا به یک سری از آمارها درباره دیجیتالی شدن اشاره کردیم که اهمیت این موضوع را بیشتر نشان می دهد. دنیا به سرعت در حال تغییرات است و اگر ما و کسب و کارما با آن سازگاری نیابد، با شکست مواجه خواهیم بود.

تاثیر مارکت پلیس ها در دنیای دیجیتال

تاثیر مارکت پلیس ها در دنیای دیجیتال

در آمارها به مارکت پلیس ( سیستم های چند فروشندگی) نیز اشاره شد. مارکت پلیس پلتفرمی است که خریداران را به فروشندگان متصل میکند و معمولا روش درآمدی آن از طریق کمیسیون می باشد. آمازون یکی از بزرگیترین مارکت پلیس های جهان  و دیجی کالا بزرگترین مارکت پلیس ایرانی می باشد.

مزیت های مارکت پلیس های دیجیتال، آینده کسب و کار را متحول کرده است و اجرای آن ها را بیش از پیش اهمیت دارد. راحتی، مقرون به صرفه بودن، فرصت های تجاری گسترده و بهبود تجربه مشتری، مارکت پلیس ها را به جنبه ای حیاتی از تجارت مدرن تبدیل می کند. مارکت پلیس مزایای بی شماری را هم برای کسب و کارها و هم برای مشتریان ارائه می دهد. تعداد درخواست ها برای سفارش طراحی مارکت پلیس در صنایع مختلف نیز امروزه افزایش داشته است و افراد به این مدل کسب و کار علاقه مند بوده اند.  

گام های دیجیتال سازی کسب و کار

تدوین برنامه و استراتژی

ابتدا مشخص کنید می خواهید چه شخصیتی برای کسب و کار خود در دنیای دیجیتال ایجاد کنید. لیستی از نیازمندی ها تهیه کنید و متناسب با نوع کسب و کارتان برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی کنید.

حضور در دنیای دیجیتال

صرف فعالیت در شبکه های اجتماعی کافی نیست. صفحات شبکه های اجتماعی می توانند ابزار بازاریابی و تبلیغاتی شما باشند ولی هویت دیجیتال کسب و کار شما را ایجاد نمیکنند. اولین گام داشتن وبسایت است. در برخی کسب و کارهای معدود سفارش طراحی اپلیکیشن بر سفارش سایت ممکن است ارجحیت داشته باشد. اما در بیشتر کسب و کارها وبسایت یک ضرورت است و اپلیکیشن می تواند در کنار آن ایجاد شود.

بهره مندی از بازاریابی دیجیتال

بهره مندی از بازاریابی دیجیتال

روشهای بازاریابی دیجیتال از نظر مالی مقرون به صرفه تر هستند و معمولا به دلیل امکان تعیین مخاطبان هدف بازدهی بالاتری دارند. از مهم ترین زیرمجموعه های این بازاریابی سئو است. چه تبلیغاتی ارزشمند تر و پر بازده تر از نتایج گوگل وجود دارد؟ سفارش سئو نیز بسیار مهم است. حضور در نتایج جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کار خود می تواند درآمد شما را دوچندان کند.

تهیه محتوای ناب و ارزشمند

معمولا کاربران برای هر کالا یا خدمت ابتدا جستجو میکنند لازم است شما محتواهای خوبی ایجاد کنید که برای آنها راهنمای خوبی باشد. محتوای ارزشمند این روزها حرف اول را میزند. یک سایت حرفه ای با محتواهای عالی رمز پیروزی در عصر اینترنت است.

تحلیل رقبا

اکنون در هر صنعتی کسب و کارهای مختلفی وارد دنیای اینترنت شده اند. احتمالا رقبای شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با کمک ابزار دیجیتال شما می توانید شناخت بهتری از رقبای خود پیدا کنید و تصمیم گیری های بهتری برای پیشی گرفتن داشته باشید.

تست و ارزیابی

در دنیای دیجیتال باید همیشه بروز باشید به صورت مداوم وبسایت و کمپین های خود ار چک کنید و بهینه سازی انجام دهید تا نتایج و بازخوردهای بهتری بگیرید. رفتار مشتریان را زیر نظر بگیرید و خدمات خود را بهبود دهید.

کلام آخر

بازنگری کامل دیجیتالی یک کسب و کار مستلزم آن است که یک شرکت همه فرآیندهای تجاری را در سازمان در نظر بگیرد تا ببیند چه چیزی را می‌توان دیجیتالی کرد. تحول دیجیتال کامل ممکن است هدفی عالی به نظر برسد، اما پیامدهای عدم اقدام را در نظر بگیرید. کسب‌وکارهایی که دچار تحول دیجیتالی نمی‌شوند در سال‌های آینده با اختلالات بیشتری مواجه خواهند شد و آن‌هایی که نمی‌توانند به سرعت خود را با تغییرات فناوری و روش‌های کار وفق دهند، در مقایسه با رقبا در مضیقه بزرگی خواهند بود. .

کد خبر: ۲۲۱٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha