۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
رفع ناترازی‌ها و مردمی‌بودن مهمترین ویژگی‌ برنامه هفتم توسعه است
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

رفع ناترازی‌ها و مردمی‌بودن مهمترین ویژگی‌ برنامه هفتم توسعه است

منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در همایش معرفی سند برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه در ۲۲ فصل تهیه شده که مهمترین ویژگی این برنامه مردم‌پایه بودن و تلاش برای رفع ناترازی‌های کشور است.

به گزارش بازار، داود منظور معاون رئیس‌جمهور امروز در همایش معرفی سند برنامه هفتم توسعه گفت: از ویژگی‌های لایحه برنامه هفتم مسأله‌محور بودن و تلاش برای رفع ناترازی‌های کشور از جمله ناترازی بودجه، ناترازی انرژی، ناترازی نظام بانکی، افزایش اختیارات بانک مرکزی است. همچنین توجه به حوزه سلامت مردم و معیشت مردم، رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر نیاز کشور به سرمایه‌گذاری در حال افزایش است و باید سرمایه‌گذاری‌ها در برنامه هفتم ترمیم شود. با وجود سرمایه‌گذاری دولت در بخش سلامت هنوز رضایت مردم در این بخش حاصل نشده است و برنامه تحول سلامت را با رویکرد نظام پاسخگویی به انتظارات جامعه مورد توجه قرار می‌دهیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون منتخب دولت بررسی شده است، ‌گفت: آنچه که امروز آماده و رونمایی شده است امیدواریم به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه شود و بتواند پاسخ نیاز کشور در ۵ سال آینده باشد.

منظور با بیان اینکه دولت سیزدهم برنامه‌محور است، گفت:‌این اولین دولتی است که در ابتدای کار سند تحول دولت مردمی را تهیه و امضاء کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه برنامه هفتم بر اساس سه مجموعه از اسناد پشتیبان، احکام لایحه و سند مقررات دولت رونمایی شده و امیدواریم این لایحه بتواند زمینه حل مشکلات مردم را حل کند و زمینه تحول اداری و افزایش بهره‌وری را فراهم کند.

وی همچنین گفت: لایحه برنامه هفتم دارای ۲۲ فصل و بخش‌های مختلف است که نگاه اصلی آن رفع ناترازی‌های کشور است.

به گفته منظور مواردی که دولت بدون دخالت مجلس می‌تواند تهیه کند در قالب مجموعه مقررات دولت تبیین می‌شود و بقیه اسناد باید به تصویب مجلس برسد و در برنامه هفتم تلاش می‌شود اقتصاد مردم‌پایه و با رفع ناترازی‌ها در حوزه‌های مختلف اداره شود و به معیشت مردم توجه ویژه داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha