۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کسب احتمالی مقام نخست تولید ناخالص داخلی عربستان در منطقه خلیج فارس
گزارش بیمه آلیانز نشان داد؛

کسب احتمالی مقام نخست تولید ناخالص داخلی عربستان در منطقه خلیج فارس

شرکت بیمه آلیانز در تازه ترین گزارش خود از آخرین وضعیت اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس، از کسب احتمالی مقام نخست رشد تولید ناخالص ملی عربستان سعودی در میان سایر کشورهای این حوزه در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت بیمه آلیانز در تازه ترین گزارش خود از آخرین وضعیت اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس، از کسب احتمالی مقام نخست رشد تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی در میان سایر کشورهای این حوزه در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

بر اساس این گزارش، آلیانز در گزارش خود آورده است: در حالیکه میزان رشد تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ زیر ۹ درصد بود، پیش بینی های ما مبنی بر این است که این رقم در سال ۲۰۲۴ افزایشی ۴ درصدی خواهد داشت.

به گفته آلیانز، افزایش قیمت نفت از جمله محرک های مهم برای رشد اقتصادی عربستان طی یک سال آتی خواهد بود. همچنین توانایی ریاض در کنترل رشد تورم نیز عاملی دیگر برای افزایش رشد تولید ناخالص داخلی این کشور عنوان شده است.

علیرغم پیش بینی های مثبت آلیانز برای رشد اقتصادی عربستان سعودی برای سال آینده میلادی، این شرکت بیمه هشدار داده است که وابستگی عربستان به منابع نفتی و درآمد حاصل از فروش آن نگران کننده بوده و می تواند در صورت وخیم تر شدن اوضاع اقتصاد جهانی، پیش بینی های مذکور برای روند رو به رشد اقتصادی این کشور را زیر سوال ببرد.

لازم به ذکر است، آغاز ساخت پروژه های بزرگی مانند نئوم در عربستان سعودی طی سال های اخیر منجر به افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی در این کشور شده که همین موضوع نیز از دیگر دلایل رشد آمار تولید ناخالص داخلی این کشور عنوان شده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha