۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
برندهای پوشاک کشور از مازندران دست خالی برگشتند
تبلیغات و حمایت ضعیف از پوشاک ملی؛

برندهای پوشاک کشور از مازندران دست خالی برگشتند

ساری- دهمین نمایشگاه مد ولباس و پوشاک ایرانی و اسلامی درحالی به پایان رسید که مجریان از بی مهری و حمایت نشدن گلایه دارند و برندهای برتر پوشاک با دلخوری و دست خالی از مازندران برگشتند.

بازار؛ گروه استان ها: دهمین نمایشگاه مد ولباس و پوشاک ایرانی - اسلامی سه روز قبل در ساری برپا شد و روز جمعه پایان یافت، با این حال استقبال از این نمایشگاه و حمایت مسئولان استان از آن ضعیف بوده است.

در این نمایشگاه ۸۵ برند ملی و مطرح کشور به عرضه ونمایش تولیدات پرداختند و حمایت ضعیف از آن سبب شد تا این برندها رغبتی برای حضور دوباره در نمایشگاه های استان نداشته باشند.

فاطمه بشیری در گفتگو با خبرنگار بازار از بی‌مهری مسئولان مازندران در زمان برپایی نمایشگاه گفت: علیرغم اینکه در ۹ استان قبلی مورد استقبال، حمایت و توجه ویژه مسئولان استانی قرار گرفتیم اما در این دوره، شاهد هیچ‌گونه حمایتی از مسئولان مازندران نبودیم.

مدیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس ساری گفت: دهمین نمایشگاه مد و لباس پوشاک ایرانی-اسلامی کشور با حضور برترین برندها و تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه در ساری امروز پس از سه روز فعالیت به پایان خواهد رسید.

مسئولان بی مهری کردند

وی افزود: در این نمایشگاه از وجود ۸۵ برند مطرح کشوری بهره بردیم که متاسفانه مورد بی‌مهری مسئولان مازندران قرار گرفتیم.

برندهای پوشاک کشور از مازندران دست خالی برگشتند

مدیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس ساری، خاطرنشان کرد: نمایشگاه مد و لباس ساری با محوریت حجاب و عفاف برگزار شد که متاسفانه دستگاه‌های ذیربط هیچ‌گونه حمایتی از تولیدکنندگان حاضر در این نمایشگاه نکردند که نارضایتی آنان را در پی داشت.

بشیری ادامه داد: غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه از تولیدکنندگان برجسته کشور بودند که هر یک دارای کارگاه‌های برزرگ و تولیدات گسترده‌ای در سطح کشور همراه با شعبات متعددی هستند که عمدتا در پی این بی‌مهری‌ها دیگر راغب به حضور در نمایشگاه‌های بعدی در استان مازندران نیستند.

غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه از تولیدکنندگان برجسته کشور بودند که هر یک دارای کارگاه‌های برزرگ و تولیدات گسترده‌ای در سطح کشور همراه با شعبات متعددی هستند که عمدتا در پی این بی‌مهری‌ها دیگر راغب به حضور در نمایشگاه‌های بعدی در استان مازندران نیستند

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه در ۹ استان قبلی مورد استقبال، حمایت و توجه ویژه مسئولان استانی قرار گرفتیم اما در این دوره شاهد هیچ‌گونه حمایتی از مسئولان مازندران نبودیم.

جانمایی نامطلوب، تبلیغات ضعیف

مدیر اجرائی نمایشگاه مد و لباس ساری، اضافه کرد: تمامی هزینه‌های چند ده میلیونی اجرایی نمایشگاه‌ها توسط خود تولیدکنندگان تامین می‌شود و تنها درخواست ما از مسئولان مازندران تنها اطلاع رسانی گسترده و نیز مکان مناسب جهت برپایی بود که متاسفانه در هر دو بخش، ضعیف و نامطلوب عمل شد.

بشیری تصریح کرد: جدا از عدم جانمایی مطلوبی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شد، متاسفانه مکان برگزاری با توجه به گرمی هوا از کمترین امکانات و تهویه مناسب برخوردار بود.

وی افزود: متاسفانه در انتهای بوستان ولایت، دو سالن در اختیار ما قرار داده شد که نه دارای بازدید مناسب، سرمایش لازم و نور کافی بود.

برندهای پوشاک کشور از مازندران دست خالی برگشتند

مدیر اجرائی نمایشگاه مد و لباس ساری، اعلام کرد: در روز نخست برپایی نمایشگاه در طی بازدید چند تن از مسئولان، مشکلات موجود را مطرح کردیم که متاسفانه به وعده‌های داده شده، عمل نشد.

تلفن های مسئولان خاموش است

بشیری عنوان کرد: امروز روز آخر برپایی این نمایشگاه است و ما متاسفانه هیچ‌گونه حمایتی از مسئولان ندیدیم و حتی تلفن‌های آنان نیز به روی ما خاموش است و این رفتار در برابر این حرکت فرهنگی برجسته که نیازمند آن است که دیده شود، شایسته نیست.

وی مطرح کرد: خود بازدیدکنندگان مازندرانی نیز از انتخاب این مکان برای چنین نمایشگاه باکیفیتی ناراضی هستند و عنوان کرده‌اند که اطلاع رسانی بسیار ضعیف بوده و به طور تصادفی از ان باخبر شده‌اند.

مدیر اجرائی نمایشگاه مد و لباس ساری، گفت: قطعا اگر اطلاع رسانی خوبی انجام می‌گرفت، استقبال از نمایشگاه چندین و چند برابر موجود می‌شد و رضایت تولیدکنندگان حداقل در بخش فروش، تامین می‌شد.

بشیری متذکر شد: حیف است که بستری اینگونه فراهم شود و تولیدکنندگان برجسته‌ای از نقاط گوناگون کشور نظیر شیراز، قم، تهران، مشهد و حتی مازندران، گرد هم بیایند اما بستر لازم علیرغم هماهنگی‌های قبلی، فراهم نشود.

عبداله مهاجر نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به این که قاچاق به صنعت پوشاک در استان لطمه زده است، خواستار برنامه ریزی برای مقابله با آن شد و با اظهار این که قاچاق بر صنعت پوشاک در کشور و استان ضربه زده است، افزود: حذف قاچاق سبب فعال شدن بخش هایی از اقتصاد داخل می شود و باید در این زمینه کار کنیم.

وی با اشاره به احداث دانشگاه پوشاک در ترکیه افزود: آموزش دانشجویان و فعالان صنعت پوشاک در دانشگاه و اشتغال در کارخانه ها سبب رونق این صنعت در ترکیه شده است و ما نیز باید به صورت تخصصی و دانشگاهی در این زمینه ورود کنیم.

وی بر لزوم حمایت از طراحان زبده پوشاک تاکید کرد و گفت: برگزاری فن بازار پوشاک و معرفی و شناسایی برگزیدگان حوزه به ارتقای وضعیت طراحی و صنعت پوشاک کمک می کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، تامین مواد اولیه، جلوگیری از قاچاق پارچه، ارائه تسهیلات بانکی، بهره گیری از ظرفیت نمایشگاهی در کشورهای مختلف نظیر روسیه و کشورهای عربی را از جمله مطالبات صنعت پوشاک در استان بیان کرد.

کد خبر: ۲۲۱٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس US ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      1 0
      مسئولان مازندران با این حجم توریست و زباله های شهری انقدر گرفتاری دارن که فرصت خوشگذرونی در نمایشگاه مد و لباسو ندارن ۳ میلیون جمعیت استانه ۲۰میلیون توریست واردش میشه این حجم آلودگی و شلوغیو و مسئولیتو همین مسئولان استان مازندران دارن هیچ استانی اینجوری گرفتار نیست