۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
شناسایی ۷۵ هزار تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی
در سال ۱۴۰۱ رخ داد

شناسایی ۷۵ هزار تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در سال گذشته ۷۵ هزار مورد شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی کشور داشتیم که بخش عمده آن ها از سوی یگان حفاظت و سامانه ۱۳۱ شناسایی شدند.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی در سفر به آذربایجان غربی گفت: این استان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد از این اراضی رفع تداخل و تثبیت مالکیت شده است.

شناسایی ۷۵ هزار مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزیافلاطونی با اشاره به اینکه از ۱۶۵ میلیون هکتار از اراضی کشور تنها ۱۸ میلیون هکتار قابل کشت است، افزود: از این میزان فقط یک میلیون هکتار زمین درجه یک کشاورزی هستند.

وی با اعلام اینکه اگر از عرصه‌های ملی و خاک کشور حفاظت نکنیم با بحرانی شبیه دریاچه ارومیه مواجه خواهیم بود و آن‌ها را از دست خواهیم داد، اضافه کرد: محوری‌ترین کار ما حفاظت از اراضی کشاورزی، جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تأکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی تصریح کرد: ما میراث دار آیندگان هستیم و باید زمین‌های درجه یک را برای آیندگان و تامین امنیت غذایی جامعه حفاظت کنیم، در سال گذشته ۷۵ هزار مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب چندین بار بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی ملی و کشاورزی تاکید کرده اند، گفت: حفاظت از اراضی، رفع تداخلات و تثبیت مالکیت از سیاست های کلی امور اراضی کشور در حوزه زمین است.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارگر IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      بی عدالتی و پارتی بازیه . من تو بافت روستا و تایید شده مجوز ندادن میگفت باید حیات پدرت باشه و سند سربی بگیری. ولی توی زمینهای شالیزار یه عالمه منزل ساختن و انشعابات هم راحت گرفتن . کل سیستم مشکل داره چون دستورات همه چی دست به دست اومد به ما فقرا میرسه به آشناهاشون نمیرسه پارتیهاشون کلفتتره حتی مدرک مفتی هم میگیرن. نشانه ی ضعف حکومته
    • عبدالله IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      زمین هایی که به نام تعاونی مسکن منابع طبیعی و جهاد و محیط زیست و کشاورزی و خانه سبز ووووو در اطراف شیراز تفکیک کرده و به مردم فروخته اید اینها تغییر کاربری نیست؟؟!
    • عبدالله IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      خانه سبز و شهرک استقلال و وووووو تمام تفکیک هاي ابوابجمعی کشاورزی و منابع طبیعی و جهاد و امور اراضی ووووو تمام از اراضی دولت که خودشان واگذار کرده اند بوده است یعنی هم تغییر کاربری و هم گرفتن زمین ملی چرا کسی نیست که به این جنایت سازمانی رسیدگی کند؟؟! زمین های لم یزرع که مردم بدبخت با زعامت امام جمعه به عنوان باغ شهری خریداری کرده اند اکنون تغییر کاربری می‌دانند؟؟؟!!!
    • رضا IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      توشهرستان شوشتر ببین افرادی که سرشناس هستن وپول زور چجوری دارن تمام اراضی کشاورزی را به ساخت ويلا وشهرک سازی ویلایی غیرمجاز انجام میدن کسی نیست جلوی افراد سودجو وتخریب زمین های کشاورزی بگیره