۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی تورم خلق می‌کند
اژه‌ای:

اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی تورم خلق می‌کند

بجنورد- رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال به خصوص شناخت عوامل و راهکارهای مهار تورم، گفت: اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی تورم خلق می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای شامگاه پنجشنبه در خاتمه سفر یک روزه به استان خراسان شمالی و در جمع دانشجویان دانشگاه‌های این استان به میزبانی سالن دانشگاه بجنورد ضمن اشاره به ضرورت تحقق شعار سال، تاکید کرد: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال شناخت و احصای عوامل تورم زا است.

وی با بیان اینکه عوامل زیادی در کشورمان تورم می‌آفرینند، افزود: اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی از جمله عوامل خلق تورم است که البته برخورد با این موضوع یکی از اولویت های دستگاه قضایی خواهد بود.

برخورد با ترک فعل‌ها

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بانک مرکزی می بایست با استفاده از ظرفیت های قانونی خود با اضافه برداشت بانک ها مقابله کند وگرنه این وضوع به عنوان یک نوع ترک فعل مورد پیگیری دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

اژه ای خواستار توجه بیشتر بانک مرکزی به این موضوع شد و ابراز کرد: اگر بتوانیم جلوی اضافه برداشت بانک ها را بگیریم می توانیم یکی از عوامل تورم زا در کشورمان را محدود کنیم.

دلالان حوزه ارز نیز با اقدامات قضائی و امنیتی، مورد برخورد قرار خواهند گرفت

وی با بیان اینکه نظارت بر روی سیستم بانکی و همچنین بازار ارز دیگر موضوعی است که دستگاه قضایی بر آن تاکید دارد، گفت: یکی از تاکیداتی که ما در این مسیر داریم این است که فرآیندهای دریافت و هزینه تسهیلات بانکی می‌بایست مشخص باشد.

سیستم اعطای وام‌ها مشخص باشد

رئیس دستگاه قضای کشورمان همچنین با بیان اینکه دلالان حوزه ارز نیز با اقدامات قضائی و امنیتی، مورد برخورد قرار خواهند گرفت، بیان کرد: جلوی دلالان و اخلاگران نظام ارزی کشور، گرفته خواهد شد.

اژه ای با اشاره به بدهی های بانکی و همچنین مشکلاتی که عدم پرداخت اقساط بانکی برای تولیدگران و همچنین بانک ها پدید آورده است، افزود: پرداخت تسهیلات در بانک‌ها می بایست در گرو اعتبار سنجی درست باشد.

وی همچنین افزود: پیش از آنکه به سراغ مشتری بدهکار برویم، به سراغ بانک‌ها خواهیم رفت و با اعلام تشکیل شعبه خاص در دادسرا تلاش داریم تا مشکلات حوزه ارز را رفع کنیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha