۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
میزان بهره‌وری در ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی بسیار پایین است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

میزان بهره‌وری در ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی بسیار پایین است

زنجان- طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بهره‌وری در ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی بسیار پایین است و اکنون در مصرف گازوئیل در کشور دچار مشکل هستیم.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنایع معدنی رو به توسعه است و به طور مثال تولید مس از ۲۵۰ هزار به یک میلیون تن خواهد رسید،گفت: سالیان سال است که ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی، نوسازی انجام نشدند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار ماشین‌آلات معدنی و حدود ۳۰ یا ۴۰ هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، میزان بهره‌وری در ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی را بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: اکنون در مصرف گازوئیل در کشور دچار مشکل هستیم و هزینه معدن به شدت افزایش یافته زیرا ماشین‌آلات موجود قدیمی هستند و تعداد آنان محدود است.

طاهری تاکید کرد: افزایش حجم تولید محصولات معدنی به تأمین ماشین‌آلات نیاز خواهد داشت و ماشین‌آلات معادن بزرگ در کشور اصلاً تولید نمی‌شود و ما صد درصد در این زمینه وابستگی داریم.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی و حدود ۴۰ دستگاه هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند،افزود: امید است با راه‌اندازی کارخانه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی گام‌های مؤثری در تأمین دستگاه‌ها و در نتیجه افزایش تولید و بهره‌وری برداریم.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha