۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
پیش‌بینی سنددار شدن ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور تا پایان امسال
رئیس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد

پیش‌بینی سنددار شدن ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور تا پایان امسال

رئیس سازمان امور اراضی کشور پیش‌بینی کرد؛ تا پایان امسال با همراهی مالکان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور سنددار شوند.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی گفت: وسعت اراضی کشاورزی قابل کشت در کشور حدود ۱۸ میلیون هکتار است و با اجرای طرح صدور سند مالکیت زراعی در دولت سیزدهم پیش‌بینی ‌می‌شود با همراهی مالکان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان امسال ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور سنددار شوند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور آذربایجان غربی در خصوص صدور اسناد کشاورزی و اجرای رفع تداخلات جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

وی با بیان این که مناطق آزاد یک الگوی موفق و مناسب در توسعه اقتصادی بخصوص بخش کشاورزی و حمایت از سرمایه‌گذاری و صنعت هستند به شرطی که قانون در این مناطق به درستی اجرا شود، تاکید کرد: لازم است عملیاتی و اجرایی شدن طرح جامع منطقه با توجه به آمایش سرزمین انجام و مراحل صدور مجوز تسهیل شود.

افلاطونی با بیان اینکه ماکو می‌تواند دروازه ایران به دنیا باشد و باید از تدابیر و تسهیلات ایجاد شده از سوی دولت در این زمینه استفاده شود، ادامه داد: در این منطقه ظرفیت کافی برای به مرحله عمل رساندن استعدادها و توسعه کشاورزی پایدار در جهت تامین امنیت غذایی مردم وجود دارد.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha