۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
ظرفیت سد کهیر ۳۴۳ میلیون متر مکعب است | آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان
وزیر نیرو:

ظرفیت سد کهیر ۳۴۳ میلیون متر مکعب است | آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان

کنارک- وزیر نیرو با اشاره به آبگیری سد کهیر در استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور، گفت: ظرفیت این سد ۳۴۳ میلیون متر مکعب برآورد و وظیفه آن، آبرسانی به روستاهای استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اکبر محرابیان پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای کابینه سیزدهم به جنوب استان سیستان و بلوچستان برای افتتاح چند طرح عمرانی و آبرسانی، بیان کرد: امروز با حضور حجت الاسلام رئیسی و مسئولان آبگیری سد کهیر در استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی با بیان اینکه این طرح می تواند ظرفیت بسیار خوب آبرسانی را به مردم روستاهای منطقه اعطا کند، افزود: خط انتقال آب سد کهیر برای استفاده روستاهای استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ظرفیت این سد ۳۴۳ میلیون متر مکعب برآورد و وظیفه آن، آبرسانی به روستاهای استان خواهد بود، ابراز کرد: کیفیت آب این منطقه بسیار مناسب و مطلوب است و می تواند به مردم روستاها کمک شایانی کند.

محرابیان با اشاره به دوران رکود سد کهیر و پیگیری مجدد دولت سیزدهم برای آبگیری و راه اندازی آن، بیان کرد: عملیات اجرایی احداث این سد از سال۸۹ آغاز شده بود اما شش سال در دولت قبل این طرح مسکوت باقی ماند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو این سد را در زمره برنامه های خود از همان ابتدا قرار داده بود، افزود: باور ما بر این است که سد می تواند بخش اعظمی از مشکلات مردم بومی را حل کند لذا از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با تغییر مجری طرح، مجداً این طرح روی غلطک افتاد و امروز شاهد فرایند آبگیری هستیم.

وزیر نیروی کابینه سیزدهم با اشاره به اینکه در کنار آبگیری شد همزمان خط انتقال آب نیز در دست احداث است، تاکید کرد: انتظار ما این است که تا سه ماه آتی این خط انتقال نیز تمام شود.

محرابیان با بیان اینکه با آبگیری و اتمام خط انتقال آب کنارک وارد تصفیه‌خانه خواهد شد، گفت: در حال عقد قرارداد جدید برای یک تصفیه‌خانه هستیم تا بحث آب آشامیدنی منطقه را نیز مد نظر قرار دهیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha