۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
کاغذ باید از گردونه فعالیت ادارات حذف شود
رئیس جمهور:

کاغذ باید از گردونه فعالیت ادارات حذف شود

رئیس جمهور با تاکید بر هوشمندسازی نظام اداری، گفت: با سمت فضایی حرکت کنیم که بشود کاغذ را از گردونه کار اداری خارج کرد و ارتباطات کاملا هوشمند شود.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات، ضمن گرامیداشت روز ارتباطات از کارکنان وزارت ارتباطات و بخش‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: برخی از محصولات ارائه شده در نمایشگاه توانمندی‌های داخلی کشورمان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندارد خوبی دارد و قابلیت تجاری سازی و صادارت به کشورهای مختلف را دارد.

رئیس‌جمهور افزود: بیش از ۴هزار روستا از خدمات برخوردار شدند و پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته که جای قدردانی دارد. امیدواریم که با تلاش‌های شما در وزارتخانه، بعد از این هم گام‌های بلندی برداشته شود.

آیت‌الله رئیسی، عصر حاضر را عصر اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و ادامه داد: فناوری‌ با سرعت بیش از آنچه که تصور می‌شد، زندگی را متحول کرده است. فناوری و فضای دیجیتال همه لایه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و ‌وارد متن آن شده است. باید دید چگونه می‌توان در این فضا، علم و توانایی‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی را به نقطه برتر و بالاتری رساند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: پیش از این فقط مصرف‌کننده بودیم و در اتوبان‌هایی که دیگران ایجاد کرده بودند تردد داشتیم. جوان‌ها تلاش کردند که خودمان اتوبان بسازیم. علاوه بر اتوبان‌ها، ساخت جاده‌های ارتباطی، کار پر زحمتی بود. در حوزه نرم‌افزار هم بسیار تلاش شد تا علاوه بر سخت‌افزار، تولید نرم‌افزار هم داشته باشیم.

آیت الله رئیسی گفت: در حوزه نرم افزاری و برنامه نویسی کارهای خوبی انجام شده است. تلاش هایی که امروز شاهد بودیم، نشان از آن دارد که در حوزه سخت افزار گام‌خوبی برداشته شده است. اما سوال این است که آیا توانسته ایم به نقطه مطلوب برسیم، باید گفت، نیازمند این هستیم که تلاش بیشتری صورت گیرد. ‌

رئیس‌جمهور با قدردانی از اقدام وزارت ارتباطات برای بکار گیری تشکل‌ها در حوزه تصمیم سازی، خاطرنشان کرد: تاکید رهبری به مسئولان این است که باید ظرفیت بخش خصوصی و نخبگان به کار گرفته شود زیرا اندیشه و انگیزه را در مسیر رشد و تعالی قرار می‌دهد. ضمن اینکه رقابت خوبی در جهت ارتقای کیفیت وجود دارد. این نگاه باید در همه بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی مشارکت مردم را از جلوه‌های دولت‌ مردمی برشمرد و گفت: مردم باید مورد حمایت قرار گیرند و نقش دولت باید هدایت، حمایت و نظارت باشد در این صورت با مشارکت بخش‌های مختلف کارهای خوبی به انجام‌ می‌رسد. در استان‌ها بازدید از پارک‌های علم و فناوری جزو برنامه‌های من قرار دارد. این را از رهبری آموختیم که می‌فرمایند باید به این بخش توجه ویژه داشت زیرا این بخش می‌تواند کشور را ارتقا دهد.

رئیس جمهور با بیان این جمله که پیشرفت کشور در گرو علم و فناوری است، بیان کرد: پیشرفت کشور در گرو علم و کار دانش بنیان است. با نگاهی به کشورهای آسیا متوجه می شویم که باید بیشتر تلاش کنیم. به میزانی که ما از حوزه نفت درآمد داریم برخی از این حوزه کسب درآمد می‌کنند و فهمیده اند که اقتصاد دیجیتال در حوزه نرم افزار جای کار بسیار دارد.

کد خبر: ۲۲۱٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha