۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
زنجیره ارزش صنعت نوغان و ابریشم با مشکلاتی مواجه شده است
استاندار گیلان:

زنجیره ارزش صنعت نوغان و ابریشم با مشکلاتی مواجه شده است

رشت- استاندار گیلان گفت: طی چندسال گذشته زنجیره ارزش افزوده در صنعت نوغان و صنایع ابریشم با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با تاکید بر لزوم توجه به کاهش هزینه تولید انواع محصولات کشاورزی در گیلان، گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم افزایش زنجیره ارزش افزوده، رشد کیفی تولید، بهره‌ وری انواع محصولات کشاورزی است و در همین راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

عباسی با اشاره به سال مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: در سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان تبصره های ۱۶ و ۱۸ را افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و به منظور حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا و خودکفایی اختصاص داده شد.

استاندار گیلان، بخش‌های صنایع دستی، گردشکری، کشاورزی و مشاغل خانگی را یکی ویژگی‌های بارز در مناطق روستایی دانست و یاد آور شد: به راحتی می‌توان با توسعه زراعت چوب، نوغانداری و صنایع ابریشم به ایجاد اشتغال پایدار در استان رسید.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در صنعت نوغانداری و صنایع ابریشم گیلان افزود: طی چندسال گذشته زنجیره ارزش افزوده در صنعت نوغان و صنایع ابریشم با مشکلاتی مواجه شده بود ولی اکنون و با تلاش دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم افزایش میزان تعهد اشتغال در این استان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته ۱۸ درصد بیشتر از تعهد خود در ایجاد اشتغال عملکرد داشتیم.

وی یکی از راه‌های کاهش فقر در گیلان را افزایش درآمدها برشمرد و افزود: در استان با وجود منابع فراوان از این طرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده اما افق روشنی پیش رو است و امیدواریم در عرصه تولید و اشتغال و بازگشت حاشیه نشین ها به روستاها و مسکن روستایی عملکرد موفقی داشته باشیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha