۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
افزایش بیش از ۸۸ درصدی تولید سنگ آهن در ۶ سال گذشته

افزایش بیش از ۸۸ درصدی تولید سنگ آهن در ۶ سال گذشته

تولید سنگ آهن ایران در سال ۲۰۱۷، از ۴۰ میلیون تن به ۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ رسید.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، افزایش تولید سنگ آهن در ۶ سال گذشته ۸۸ درصد رقم خورده است که در کشورهای دیگر جهان دیده نمی‌شود.

محور اصلی سیزدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس، بررسی صنعت استخراج کانه‌های فلزی بود. بر اساس اطلاعات سال ۲۰۲۱ ایران با امکان استخراج ۲.۷ میلیارد تن دارای نهمین ذخایر سنگ آهن در دنیاست و استرالیا، برزیل و روسیه بیشترین ذخیره قابل استخراج سنگ آهن را دارند. همچنین چین، اوکراین، کانادا، هند و آمریکا به ترتیب در جایگاه چهارم تا هشتم جهان هستند.

آمار خیره کننده در حوزه سنگ آهن به موضوع روند رشد تولید این محصول طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ بازمی گردد. تولید سنگ آهن ایران در سال ۲۰۱۷ از میلیون تن به ۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ رسیده است. این در حالی است که رشد تولید سنگ آهن استرالیا، در ۶ سال مذکور، به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر قبال استخراج، صفر، در چین ۶ و در هند ۴۴ درصد بوده است. آمار رشد تولید برزیل و روسیه نیز منفی گزارش شده است.

در بخش تجارت خارجی سنگ آهن نیز ایران در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حدود ۰.۸ میلیارد دلار صادرات سنگ آهن داشت که در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کاهش یافت و به ترتیب به ۰.۱ و ۰.۴ میلیارد دلار رسید. نوسانات قیمتی می‌تواند یکی از مسایل تاثیرگذار بر این موضوع باشد.

کد خبر: ۲۲۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha