۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
شورای مشورتی وزارت نیرو و فعالان صنعت برق آغاز به کارکرد
با پیشنهاد وزیر نیرو؛

شورای مشورتی وزارت نیرو و فعالان صنعت برق آغاز به کارکرد

شورای مشورتی وزارت نیرو و فعالان صنعت برق کشور آغاز به کارکرد تا با همسویی، همکاری و هم‌اندیشی دوسویه مدیران و فعالان صنعت برق برای رفع سه ناترازی مهم گام بردارد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان در نشست مشترک با فعالان صنعت برق با تأکید بر این که صنعت برق کشور، صنعت پرافتخاری است و مراحل رشد و پیشرفت خود را به‌درستی پیموده است، افزود: هم اکنون این صنعت با سه ناترازی مهم در حوزه های تولید و تقاضا، تأمین سوخت و ناترازی اقتصادی و مالی روبه‌رو است.

وی ادامه داد: برای رفع این ناترازی ضروری است از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم زیرا برق، زیرساخت توسعه کشور است و تأمین انرژی پایدار مسیر توسعه کشور را تضمین می‌کند.

محرابیان هدف از تشکیل شورای مشورتی وزارت نیرو و فعالان صنعت برق را بهره‌گیری از تجارب نخبگان این صنعت عنوان کرد و گفت: تجارب گذشته ما در برگزاری شوراهای مشورتی بسیار تأثیرگذار بوده است و معتقدیم این نشست‌ها راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل موجود خواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه نگاه امروز دولت و مجلس در موضوع برق و انرژی با واقعیات منطبق است، ادامه داد: این اجماع به وجود آمده است که اگر الزام‌های این بخش موردتوجه قرار نگیرد، رفاه و توسعه کشور با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین در حل بسیاری از مسائل با ما همراه هستند، هر چند امکانات پیش‌بینی شده همچنان با نیازهای صنعت فاصله دارد.

محرابیان تأمین برق پایدار را متضمن رشد هشت درصدی کشور در برنامه‌های توسعه عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های موجود در تولید کالا و خدمات نشان می‌دهد که تحقق این اهداف امکان‌پذیر است و تنها نیازمند تغییر نگاه و تغییر ریل هستیم.

وی پس از طرح نظرات، دیدگاه‌ها و مسائل موجود از سوی فعالان صنعت برق، پیشنهاد تشکیل پنج کمیته «برنامه»، «تأمین مالی»، «اقتصادی»، «پشتیبانی» و «صادرات» را در ذیل شورای مشورتی وزارت نیرو و فعالان صنعت برق مطرح کرد.

وزیر نیرو افزود: درخواست ما این است که فعالان صنعت برق در این کمیته‌ها حضور یافته و مسئولیت پیشبرد کار را بپذیرند.
محرابیان یادآوری کرد: مسیر اصلاح ساختارهای مالی و برنامه‌ریزی در صنعت برق به‌مراتب هموارتر از سایر صنایع و نیازمند تغییراتی هدفمند و منطبق با محدودیت‌ها است.

وی اقداماتی چون تأمین برق صنایع، الزام صنایع بزرگ به تأمین بخشی از برق موردنیاز خود از حوزه تجدیدپذیر و یا توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیرها با رویکرد تأمین نیاز کشور در دوره اوج بار مصرف و صادرات برق مازاد در هشت ماه دیگر سال را از اقدام‌های راهگشای وزارت نیرو در دولت سیزدهم برشمرد.

محرابیان گفت: با طراحی مدل‌های جدید می‌توانیم سرمایه‌گذاری در صنعت برق را جذاب کرده و حتی نیاز برق منطقه را تأمین کنیم. مهم این است که هم‌مسیر و هم‌جهت به دنبال رشد صنعت برق باشیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha