۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
بررسی دلایل محبوبیت تتر نسبت به سایر استیبل کوین ها

بررسی دلایل محبوبیت تتر نسبت به سایر استیبل کوین ها

ارز دیجیتال تتر را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال برترین ارزهای دیجیتالی دانست که در سال ۲۰۱۴ و با هدف ایجاد پلی بین سایر ارزهای دیجیتال و ارزهای سنتی فیات تاسیس شد.

بازار: ارز دیجیتال تتر را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال برترین ارزهای دیجیتالی دانست که در سال ۲۰۱۴ و با هدف ایجاد پلی بین سایر ارزهای دیجیتال و ارزهای سنتی فیات تاسیس شد. این ارز دیجیتال به سرعت توانست خودش را در میان سایر استیبل کوین‌ها به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین استیبل کوین‌ها بدل کند. اما شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که دلیل محبوبیت تتر نسبت به سایر استیبل کوین‌ها چیست؟ اجازه دهید تا در این خصوص بیشتر صحبت کنیم.

آشنایی با تاریخچه تتر

اگر بخواهیم کتاب تاریخچه تتر را ورق بزنیم، باید به سال ۲۰۱۴ بازگردیم. زمانی که بیت کوین محبوبیت و شهرت بسیار زیادی را برای خود به ارمغان آورده بود. با این حال، با این حال، از سوی دیگر ماجرا، تتر نیز رفته رفته نام خود را بر سرزبان‌ها انداخته بود. این ارز دیجیتال در ابتدا به عنوان یک پروژه آزمایشی توسط توسعه دهنده‌ای به نام جی آر ال آی کیو ویکس (J. R Willet) استارت خورد. اما رفته رفته و با تکیه بر ویژگی‌ها و مزایای خود، توانست تا به یکی از کاربردی‌ترین و بهترین استیبل کوین‌ها بدل شود.

جالب است بدانید که تتر به عنوان یک ارز دیجیتال، استخراج نمی‌شود؛ بلکه این ارز به صورت واقعی با نسبت یک به یک با دلار آمریکا، مرتبط است. این بدان معنی است که قیمت استیبل کوین تتر، با یک دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود. از تتر برای اولین بار برای تجارت بین بورس‌های بیت کوینی استفاده می‌کردند. با این حال، به سرعت توانست تا جایگاه بالایی را در سایر معاملات و خرید و فروش‌های بین المللی به دست بیاورد. همه این اتفاقات به دلیل ویژگی‌ها و مزایای فوق العاده تتر بود.

بررسی دلایل محبوبیت تتر نسبت به سایر استیبل کوین ها

دلایل محبوبیت تتر در مقایسه با سایر استیبل کوین ها

اگر نگاهی به معاملات جهانی بیندازید، به خوبی متوجه حضور پر رنگ تتر به عنوان یک ارز دیجیتال خواهید شد. اما شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چرا تتر توانسته تا پله‌های موفقیت را در مقایسه با سایر استیبل کوین‌ها با چنین سرعت بالایی طی کند؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد، موجب محبوبیت تتر در بین جامعه کریپتو کارنسی شده است. اما این مزایا چه هستند؟ اجازه دهید تا شما را با برخی از مهمترین آن‌ها آشنا کنیم:

  1. پشتوانه ای قدرتمند به نام دلار

با اینکه پشتوانه این ارز دیجیتال در ابتدا به صورت کامل ناشناخته بود، اما در سال ۲۰۱۸ شرکت تتر اعلام کرد که هر توکن تتر، معادل یک دلار آمریکایی است. پشتوانه این ارز توسط فیات دلار آمریکا است. همین پشتیبانی قدرتمند باعث شد تا محبوبیت تتر سر به فلک بکشد. امروزه از تتر به عنوان یکی از پایدارترین ارزهای دیجیتال یاد می‌شود و این امر دلیلی ندارد، به جز پشتیبانی قدرتمند به نام دلار!

  1. پشتیبانی از ترکیب ارز معمولی و دیجیتال

تتر ارزی است که با توجه به مقدار ثابت نقدینگی که از آن پشتیبانی می‌کند، به عنوان یک ارز معمولی در مقابل یورو و دلار به کار می‌رود. اما در عین حال، تتر به عنوان یک ارز دیجیتال نیز قابلیت عمل را دارد. این ترکیب ویژه از ویژگی‌های یک ارز معمولی و یک ارز دیجیتال، موجب شده تا تتر هم اکنون به یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال جهان بدل شود.

بررسی دلایل محبوبیت تتر نسبت به سایر استیبل کوین ها

  1. پشتیبانی از تجارت با بیت کوین

از سوی دیگر، تتر به عنوان یک استیبل کوین در بازار تجارت با بیت کوین، به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو، این ارز توانست تا به سرعت محبوبیت بالایی را بین تجارت کنندگان بیت کوین به دست بیاورد.

  1. شفافیت بالا

تتر ارز دیجیتال است که پشتوانه آن به صورت کاملا معلوم عنوان شده است. در این راستا، شرکت تتر نیز تضمین کرده است که هر یک از توکن‌های آن کاملا به ارز معادل آن، وابسته خواهد بود. از سوی دیگر، قابل دسترس بودن جزئیات مالی این شرکت به همراه دسترسی به جزئیات هر تراکنش در بلاک چین، باعث شده است تا تمامی معاملات این ارز دیجیتال، شفافیت بالایی داشته باشند.

  1. انتقال سریع و امن

از دیگر دلایل محبوبیت تتر در مقایسه با سایر استیبل کوین ها، می‌توان به انتقال امن و سریع این استیل کوین اشاره کرد. از این رو از تتر به عنوان یک ارز دیجیتال با حجم معاملات بسیار بالا یاد می‌کنند. دلیل این حجم بالا، آن است که معامله گران از تتر به عنوان ارز رایج در مبادلات سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده می‌کنند. کاربران به کمک تتر می‌توانند به سرعت و با کمترین هزینه، معاملات خود را در سراسر جهان انجام دهند.

  1. قابلیت استفاده در تجارت بین المللی

از سوی دیگر، محبوبیت تتر در بین تجار جهانی نیز قابل چشم پوشی نیست. معمولا در تجارت بین المللی، پرداخت‌های ارزی با مشکلات زیادی از قبیل سرعت پایین، بالا بودن هزینه‌های تبدیل ارز و ریسک‌های ارزی مواجه هستند. با استفاده از تتر، این مشکلات به ساده‌ترین شکل ممکن قابل برطرف شدن بوده و می‌توان پرداخت‌های بین المللی را با سرعت و کارایی بیشتری انجام داد.

  1. ثبات قیمت

در لیست مهمترین دلایل محبوبیت تتر، بدون شک باید به ثبات قیمتی بسیار بالای این ارز نیز اشاره کرد. از آن جایی که تتر به دلار آمریکا وابسته است، تغییرات و نوسانات قیمتی بسیار پایینی داشته و همین امر، ریسک ذخیره‌سازی و نگهداری ارزش دارایی‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha