۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی از مرز پرویزخان تا اطلاع ثانوی
مدیر گمرک مرز پرویزخان خبر داد؛

ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی از مرز پرویزخان تا اطلاع ثانوی

کرمانشاه- مدیر گمرک مرز پرویزخان از ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی از این مرز تا اطلاع ثانوی از سوی اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه، قاسم مطلبی با اشاره به آغاز فصل برداشت گوجه و صادرات این محصول، اظهار کرد: بر اساس اعلام مسئولان اقلیم کردستان عراق از روز سه‌شنبه صادرات گوجه فرنگی از سوی آنها پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: اعلام ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی از سوی مسئولان و مقامات وزارت کشاورزی اقلیم کردستان عراق از طریق مرز پرویزخان در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی گوجه فرنگی است.

مدیر گمرک مرز پرویزخان تصریح کرد: با توجه به عوارض سنگینی که از سوی اقلیم عراق برای صادرات گوجه فرنگی در فصل برداشت این محصول لحاظ می‌شود صادرات این محصول برای ما نیز به صرفه نخواهد بود.

مطلبی ادامه داد: ممنوعیت صادرات گوجه از فردا آغاز و تا زمانی که اقلیم عراق اعلام رفع ممنوعیت کند ادامه خواهد داشت بنابراین امروز آخرین مهلت صادرات این محصول از مرز پرویزخان است.

وی در پایان به تردد روزانه یک هزار و ۵۰۰ کامیون از مرز پرویزخان تاکید و خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال‌جاری ۹۰ میلیون دلار از طریق این مرز صادرات انجام شده که عمده کالاهای صادراتی تره بار، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک و… بوده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha