۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
آیا سفر با قطار نسبت به وسایل نقلیه دیگر ارزان‌تر است؟

آیا سفر با قطار نسبت به وسایل نقلیه دیگر ارزان‌تر است؟

مسلما اکثر مردم بعد از اینکه مقصد سفرشان را مشخص می‌کنند، به نحوه حمل و نقل خود نیز فکر می‌کنند.

به گزارش بازار، مسلما اکثر مردم بعد از اینکه مقصد سفرشان را مشخص می‌کنند، به نحوه حمل و نقل خود نیز فکر می‌کنند. افراد بر اساس لوکیشن مقصد خود و میزان فاصله‌ای که با آن دارند، قطار، هواپیما، اتوبوس یا رانندگی با خودرو شخصی را برای حمل و نقل انتخاب می‌کنند. با این حال، در بسیاری از مسیرها، سفر با قطار می‌تواند راهی عالی برای رفت و آمد باشد. چه به دنبال تماشای منظره‌ای زیبا در طول مسیر باشید و چه بخواهید از رانندگی یا پرواز اجتناب کنید. اما ارزان‌تر بودن بلیط قطار به نسبت روش‌های دیگر حمل و نقل همواره مورد سوال است. در این نوشته از سفرمارکت در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آیا سفر با قطار ارزان‌تر است؟

سفر با قطار اغلب ارزان‌تر از پرواز است تا حدی به این دلیل که معمولاً می‌توانید قبل از پرداخت هزینه بار اضافی، مقدار بیشتری با خود ببرید. همچنین سفر با قطار می‌تواند راحت‌تر و آرامش‌بخش‌تر از رانندگی باشد. به خصوص اگر در مکانی ناآشنا رانندگی می‌کنید یا ساعت‌ها بدون توقف رانندگی می‌کنید تا به مقصد برسید. البته سفر ریلی به نسبت سفر با اتوبوس گرانتر ‌است. اما در سفرهای زمینی نمی‌توان از امنیت بالای سفر با قطار در مقایسه با اتوبوس چشم‌پوشی کرد.

سفر ریلی در مقایسه با سفر با اتومبیل شخصی نیز به مسافت مسیر و استهلاک خودرو بستگی دارد. ممکن است که مسافت مبدا تا مقصد زیاد باشد و لازم باشد که شما پول زیادی برای بنزین بپردازید. بنابراین امکان دارد هزینه رفت و برگشت شما با اتومبیل شخصی از هزینه خرید بلیط راه آهن بیشتر شود. به این ترتیب هنگامی که قصد سفر بعدی خود را دارید، علاوه بر سایر مزایای قطار، ارزان‌تر بودن بلیط آن را در نظر بگیرید. به ویژه زمانی که به دنبال یک سفر مقرون به صرفه هستید. گاهی اوقات ممکن است منطقی باشد که به جای هواپیما یا ماشین به سفر ریلی توجه کنید. با رزرو بلیط قطار سفرمارکت میتوانید قیمت شرکت های ریلی مختلف را یک جا ببینید و بهترین بلیط را انتخاب کنید.

در ادامه به سایر مزایای سفرهای ریلی از نظر هزینه‌ای می‌پردازیم:

سفر ریلی ممکن است بهتر از پرواز باشد

حتما باید بدانید که سفر با قطار بسیار ارزان‌تر از پرواز است. هنگام افزایش نرخ مصوب بلیط‌ها، همیشه قطارها کمتر از بلیط هواپیما گرانتر می‌شوند. اگر به دنبال این هستید که سفرتان مقرون به صرفه و ارزان‌تر باشد، قطار مناسب‌ترین گزینه است. اغلب اوقات در سفرهای ریلی قیمت‌ها ثابت است، مگر اینکه شما از آپشن‌های پذیرایی یا خدمات بیشتر استفاده کنید. حتی در صورت استفاده از این خدمات نیز، بلیط قطار از هواپیما ارزان‌تر است.

به طور کل هنگام مقایسه بلیط قطار و هواپیما، متوجه می‌شویم که در هواپیما مشکلات خاصی وجود دارد. از جمله صندلی کوچک، فضای کم، چمدان‌های محدود و تمام مشکلات سفر هوایی مانند بررسی‌های امنیتی و تاخیرهای احتمالی آب و هوا. این مشکلات اغلب باعث می‌شود که یک قطار گزینه بهتری برای سفر به نظر برسد.

لازم نیست هزینه اضافی برای چمدان بپردازید

زمانی که قصد دارید سفر هوایی داشته باشید، در ابتدا هزینه بلیط چارتر یا معمولی را پرداخت خواهید کرد. سپس اگر بار اضافه‌تر از حد مجاز داشته باشید، می‌توانید برای آن چمدان هزینه اضافی بپردازید. (در سفرهای خارجی، معمولاً به طور میانگین ۳۰ دلار برای هر چمدان اضافی اخذ می‌شود) اگر سفر شما به چمدان بیشتری نیاز دارد، پرواز می‌تواند حتی گران‌تر شود. در سفر با قطار معمولاً می‌توانید با پول کمتر چمدان‌های بیشتری به همراه داشته باشید. بنابراین دیگر لازم نیست، نگران این باشید که وسایل اضافی‌تان را برگردانید یا از حمل آن‌ها به مقصد صرف نظر کنید. در سفر با قطار شما فضای بیشتری خواهید داشت، پس چمدان‌های بیشتری را می‌توانید به همراه خود ببرید.

احتمال تاخیر کمتر

گاهی اوقات در سفرهای هوایی شاهد تاخیرهای پروازی هستیم. معمولا این تاخیرها به دلیل کم‌کاری فرودگاه‌ها و نامساعد بودن شرایط جوی صورت می‌گیرد. این تاخیرها می‌تواند بر هزینه سفر تاثیر بگذارد. مهم‌تر از همه اینکه این تاخیرها و وقت تلف شدن‌ها باعث هدر رفتن وقت و زمان سفر شما می‌شود. دیر رسیدن به مقصد شاید باعث می‌شود شما از انجام خیلی از کارها در مقصد عقب بیفتید. بنابراین بعد از رزرو هتل بهتر است وسیله نقلیه‌ای را انتخاب کنید که با برنامه‌ریزی صحیح، زمان‌بندی رسیدن به مقصد دقیقی داشته باشد. درست همانند قطار.

البته ممکن است قطار نیز با تأخیر همراه باشد و سفر با قطار ممکن است کمی بیشتر از هواپیمای بدون تاخیر طول بکشد. با این حال رزرو بلیط قطار به طور بالقوه می‌تواند به جلوگیری از ساعت‌ها نشستن در فرودگاه‌ها کمک کند. در سفرهای ریلی دیگر لازم نیست مدام به این فکر کنید که چه زمانی پرواز شما قرار است صورت بگیرد.

تماشای مناظر زیبای اطراف در سفر بدون استرس رانندگی

اگر به‌دنبال ارزان‌ترین گزینه سفر هستید، شاید رانندگی اغلب گزینه مورد علاقه‌تان باشد. اما با توجه به هزینه فعلی بنزین، این اختلاف قیمت ممکن است به اندازه‌ای نباشد که شما انتظارش را داشته باشید. با وجود اینکه در سفرهای جاده‌ای با اتومبیل می‌توان موسیقی را با صدای بلند و پنجره‌های پایین گوش داد، با این حال نباید جذابیت‌های سفر با قطار را نادیده بگیرید.

در سفر با قطار لازم نیست نگران در ترافیک ماندن یا جا نشدن چمدان‌هایتان در صندوق عقب ماشین باشید. وقتی به یک راهبر قطار اجازه می‌دهید شما را به مقصد برساند، در واقع می‌توانید بنشینید و با خیال راحت از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. قطارها به شما فضای بیشتری نسبت به یک ماشین می‌دهد. شما می‌توانید در حین عبور از جاده‌ها به جای چشم دوختن به جاده و رانندگی طاقت‌فرسا، بدون نگرانی از مناظر دیدن کنید. بعلاوه، اگر در خارج از کشور برای رانندگی در مسافت‌های طولانی در کشورهایی که قبلاً هرگز نرفته‌اید تردید دارید، قطارها یک جایگزین عالی هستند.

آیا سفر با قطار نسبت به وسایل نقلیه دیگر ارزان‌تر است؟

سفری آسوده، امن و ارزان با قطار

هنگام سفر اگر قطار را انتخاب کنید، نه تنها در هزینه سفر شما صرفه‌جویی می‌شود، بلکه شما می‌توانید در طول مسیر مناظر دیدنی و جذاب را نیز مشاهده کنید. البته انتخاب قطار به جای رانندگی یا پرواز همیشه منطقی نیست. برای خانواده‌های پرجمعیت شاید سفر با اتومبیل شخصی در یک سفر جاده‌ای که امکان توقف بیشتر در طول مسیر وجود دارد، بهتر باشد. همین‌طور در مسافت‌های طولانی‌تر، خرید بلیط هواپیما گزینه مناسب‌تری است.

با این حال، برای کسانی که می‌خواهند در کشور از شهری به شهر دیگر بروند، سفر ریلی می‌تواند یک جایگزین عالی باشد. سفر با قطار در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند، از استرس ناشی از تاخیرهای احتمالی جلوگیری می‌کند و به شما فضا و راحتی بیشتری در سفر می‌دهد. مهم‌تر از همه با قطار، دیگر لازم نیست مانند هواپیما برای خرید بلیط هزینه بالایی بپردازید.

آیا سفر با قطار نسبت به وسایل نقلیه دیگر ارزان‌تر است؟

کلام آخر

برای هر فردی که نیاز به استراحت ذهنی دارد، سفر و تور گردشگری از واجبات است. اکثر افراد به دنبال این هستند که چند روزی از سال را فارغ از هر دغدغه‌ای به سفر بپردازند. سفر ارزان و مقرون به صرفه معمولا مطلوب عموم جامعه است. بسیاری از سفردوستان، به گزینه‌های ارزان‌تر در سفر، به خصوص حمل و نقل ارزان توجه می‌کنند. یکی از ارزان‌ترین و امن‌ترین روش‌های حمل و نقل در سفر، قطار است. در این نوشته از سفرمارکت سعی کردیم در مورد ارزان‌تر بودن قطار به نسبت سایر روش‌های حمل و نقل در سفر با شما صحبت کنیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha