۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
تدوین منشور و شیوه‌نامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

تدوین منشور و شیوه‌نامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تدوین منشور و شیوه‌نامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت در نشست شورای راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به عنوان متولی راهبر اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف‏، منشور این سامانه را با کمک سازمان فناوری اطلاعات ایران تدوین و برای تصویب به کارگروه فراقوه‌ای ارسال کرده است.

تدوین منشور و شیوه‌نامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمینوی افزود: ما باید با کمک وزارت کشور یک شیوه‌نامه نیز برای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین تدوین می‌کردیم که این شیوه‌نامه را آماده و دو هفته پیش برای ارایه اظهارنظر به وزارت کشور ارسال کرده‌ و منتظر نتیجه هستیم تا متن این شیوه‌نامه را به کارگروه فراقوه‌ای برای تصویب بفرستیم.

نوبخت این اقدامات را وظایفی در راستای ضوابط اجرایی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین نام برد و اظهار داشت: ما ضوابط اجرایی این سامانه را نیز به استان‌های کشور ابلاغ کرده‌ایم.

وی تسهیل‌گری در درخواست‌های مردم برای مجوزها و زمین به صورت الکترونیکی را از اهداف و مزیت‌های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین برشمرد و تصریح کرد: هنگامی که تقاضای فردی برای زمین یا مجوز در این سامانه ثبت می‌شود‏، تمام دستگاه‌های مرتبط به طور الکترونیکی پاسخ خواهند داد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پایش ماهواره‌ای اراضی را از دیگر کارکردهای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین عنوان کرد و گفت: با این پایش ماهواره‌ای‏، دستگاه‌های مختلف می‌توانند عرصه‌های خود را حفظ و جلوی تغییر کاربری غیرمجاز را بگیرند، تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی‏ به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل هستند.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha