۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
هوشمندسازی صدور مجوزها تا افق ۱۴۰۴
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی اعلام کرد

هوشمندسازی صدور مجوزها تا افق ۱۴۰۴

صدور مجوزها، پاسخگویی به استعلامات و پایش تمام اراضی تحت تولی‌گری دستگاه‌ها تا افق ۱۴۰۴ در قالب سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هوشمند می‌شود.

به گزارش بازار، حسین میررجبی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نشست شورای راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین که با حضور دستگاه‌های مختلف ذی‌ربط و مسوولان استانی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، گفت: در صورت همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، استعلامات در حوزه زمین و صدور مجوزها با بهره‌گیری از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین تا سال ۱۴۰۴ هوشمند خواهد شد.

میررجبی افزود: تلاش می‌کنیم هر درخواستی که در درگاه متقاضیان در این سامانه ثبت شود، به صورت آنلاین پاسخ داده شود.

میررجبی تسری درگاه متقاضیان به تمام استان‌ها و پهنه‌ها با قابلیت ارایه بیش از ۹۰ عنوان خدمت دارای اولویت، رفع کامل نواقص فنی مرتبط با سامانه‌های داخلی دستگاه‌ها، ارایه نقشه‌های الکترونیکی محدوده تولی‌گری، پاسخگویی هوشمند و خودکار به بیش از ۹۰ درصد استعلامات بین‌دستگاهی، هدایت هوشمند و هدفمند سرمایه‌گذاران به اراضی مناسب مبتنی بر آمایش سرزمین و حذف کامل بخشی از مصادیق از جمله جعل اسناد را از چشم‌اندازهای یک ساله سامانه پنجره واحد مدیریت زمین تا انتهای سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

میررجبی با اذعان به این که رانت اطلاعاتی در برخی از دستگاه‌های کشور زیاد است، افزود: اگر برابر منشور و برابر افق چشم‌انداز سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، متقاضیان بتوانند به صورت هوشمند پاسخ خود را دریافت کنند، تمام فساد و رانت‌ها از دستگاه‌ها حذف و سرمایه‌گذاری به رونق اصلی خود برمی‌گردد.

این مقام مسئول ایجاد سازوکار اجرای سامانه، تدوین ضوابط مرتبط با این طرح، همکاری با سایر متولیان، مدیریت اجرای سامانه، راهبری شناسایی تخلفات و فرهنگ‌سازی و ترویج سامانه را از مجموع اقدامات در زمینه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین نام برد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ارایه نکردن نقشه‌های محدوده تولی‌گری به سازمان فناوری اطلاعات، همکاری نکردن در اتصال سامانه‌های داخلی، نقص سرویس‌ها، سامانه‌ها و نقشه‌ها برای بهره‌برداری در پنجره واحد مدیریت زمین و وجود سامانه‌های موازی را از چالش‌ها برشمرد.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha