۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
تولید محتوا متنی با ChatGPT؛ مزایا و معایب

تولید محتوا متنی با ChatGPT؛ مزایا و معایب

عبارت «هوش مصنوعی» را این روزها زیاد می‌شنویم؛ چیزی که شاید سال‌ها پیش شبیه به یک رویا بود و حالا آن را در بطن زندگی خود احساس می‌کنیم.

به گزارش بازار، عبارت «هوش مصنوعی» را این روزها زیاد می‌شنویم؛ چیزی که شاید سال‌ها پیش شبیه به یک رویا بود و حالا آن را در بطن زندگی خود احساس می‌کنیم. اگر بیست سال پیش حرف از دنیایی می‌زدیم که به واسطه ربات‌ها کار می‌کند، گویی از دنیایی ماورایی و اعجاب‌انگیز سخن می‌گفتیم؛ اما امروزه هدفی است که در مسیرش قرار گرفته‌ایم. موافق این جریان باشید یا نه، هوش مصنوعی در حال پیشرفت است تا زندگی را برای انسان تسهیل کند. همکاری انسان و ربات در بسیاری از حوزه‌ها توانسته از زحمت نیروی انسانی کم کند و کارها را سریع‌تر پیش ببرد. ChatGPT یکی از ابزارهای هوش مصنوعی است که این روزها آوازه آن به گوش همه ما رسیده است. سوال مهمی که در این باره به وجود می‌آید این است که آیا واقعا ربات‌هایی نظیر ChatGPT می‌توانند کیفیتی برابر با اعمال انسانی را ارائه کنند؟ در ادامه مقاله به این پرسش مهم پاسخ خواهیم داد.

آشنایی با هوش مصنوعی ChatGPT

در سال ۲۰۱۵ ایلان ماسک به همراه سم آلتمن که یکی از سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی بود، کمپانی OpenAI را تأسیس کرد. بنا به گفته بنیانگذاران، هدف از تأسیس این کمپانی کمک به بشر با توسعه هوش مصنوعی است. در سال‌های اخیر هم ابداعات این برند، حرکت در مسیر همین هدف را نشان می‌دهند. اگر چه پیش‌تر ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری نیز توسط OpenAI‌ تولید شده بودند، اما هیچ یک از آن‌ها محبوبیت ChatGPT را به دست نیاوردند. این روزها استفاده گسترده از این ربات، هر کسی را مشتاق به آشنایی با آن می‌کند.

چت جی پی تی یک ربات متنی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند کارهای خارق‌العاده متعددی را انجام دهد. کارهایی که امروزه به عنوان شغل عده‌ای از افراد حساب می‌شوند، ممکن است در آینده توسط این ربات‌ها به بهترین نحو انجام گیرند. نکته مثبتی که درباره این ربات وجود دارد، رایگان بودن آن برای همه است. البته هنوز هم امکان دسترسی به آن با شماره‌های ایران و IP ایران ممکن نیست؛ در صورتی که بتوانید این مشکلات را حل کنید، با ثبت‌نام در وب‌سایت مربوطه می‌توانید به چت جی پی تی دسترسی داشته باشید. با وجود تمام مزایایی که برای این ربات هوشمند بیان می‌کنیم، به نظر شما آیا استفاده از آن می‌تواند جایگزین کار نیروی انسانی شود؟

تولید محتوا متنی با ChatGPT چگونه انجام می‌شود؟

این روزها تولید محتوا در جای‌جای زندگی روزمره ما نقش دارد و همین که تلفن همراه خود را در دست می‌گیریم و وارد فضای مجازی می‌شویم، با انواع محتواهای متنی روبه‌رو خواهیم شد که هر یک از آن‌ها قصد انتقال مفاهیم خاصی را دارند. تأثیر محتوای متنی بر ذهن مخاطب آن‌قدری است که تمام برندهای برتر دنیا نیز بر تولید محتوای درخور و تأثیرگذار تمرکز کرده‌اند. اگر شما نیز کسب و کاری داشته باشید که پیش‌تر از نویسندگان برای تولید محتوای متنی کمک می‌گرفتید، حتماً تا به حال به تولید محتوا با ChatGPT نیز فکر کرده‌اید. در این روش پس از ثبت‌نام در وب‌سایت و دریافت بات، می‌توانید به آسانی با وارد کردن موضوع مورد نظر در نهایت اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب محتوای متنی دریافت کنید. حقیقتاً سهولت این روش وسوسه‌انگیز است؛ اما آیا کارایی آن نیز استفاده از هوش مصنوعی را تأیید می‌کند؟

تولید محتوا متنی با ChatGPT؛ مزایا و معایب

مزایای تولید محتوا با هوش مصنوعی

انواع روش‌ تولید محتوا با ChatGPT مزایایی دارند که چند مورد از آن‌ها را در ادامه بیان کرده‌ایم:

  • نخستین مزیت تولید محتوا با ChatGPT، سهولت استفاده از آن است. شما می‌توانید به آسانی و تنها با وارد کردن موضوع مورد نظر، متن نهایی را تحویل بگیرید.

  • مورد بعدی صرفه‌جویی در زمان است. در حالی که نوشتن محتوا توسط نویسنده می‌تواند به ساعت‌ها زمان نیاز داشته باشد، تولید محتوا با ChatGPT ظرف مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

  • کاهش هزینه‌ها از دیگر مزایای این ربات است. تولید محتوا با هوش مصنوعی به سبب رایگان بودن این ربات، هزینه‌ای نخواهد داشت؛ در حالی که سفارش دادن تولید محتوا می‌تواند هزینه‌هایی در پی داشته باشد.

  • تولید محتوا با چت بات می‌تواند تا حدودی استانداردهای مورد نیاز را رعایت کند. اگر چه سطح بالایی را شامل نمی‌شود؛ اما یک متن معقول و مناسب تحویل خواهید گرفت. 

تولید محتوا با چت بات چه معایبی دارد؟

با وجود مزایای گفته شده، روش‌ های تولید محتوا با ChatGPT معایبی نیز دارند که همچنان ضرورت سفارش تولید محتوا متنی را در جایگاه مطلوبی حفظ می‌کنند. چند مورد از این معایب به شرح زیر هستند:

  • نخستین مورد از معایب تولید محتوا با ChatGPT، کاهش میزان خلاقیت و نوآوری در متن‌های تولیدی است. ذهن انسان همواره خلاق‌تر از یک ربات است و محتواهایی که نویسندگان باتجربه تولید می‌کنند، به مراتب جذاب‌تر و گیراتر خواهند بود.

  • هوش مصنوعی چت جی پی تی پس از مدتی متن‌های یک شکل و تقریباً مشابه را به کاربران ارائه می‌کند. چنانچه چند نفر دقیقاً یک موضوع را به ربات اعلام کنند، احتمالاً فرق چندانی میان محتواها نخواهد بود.

  • اطلاعات ربات ChatGPT به‌روز نیست؛ در واقع پس از سال ۲۰۲۱ آپدیتی برای اطلاعات این ربات صورت نگرفته و به همین خاطر ممکن است از اطلاعات قدیمی برای تولید محتوا استفاده کند.

  • ربات پس از مدتی پاسخ‌هایی را ارائه می‌کند که به جواب‌های مورد علاقه شما نزدیک باشد. به همین خاطر ممکن است همیشه هم پاسخ درستی را ارائه نکند و صرفاً برای رضایت شما جواب نادرست را اعلام کند.

  • سئوی سایت با استفاده از تولید محتوا توسط نویسنده وضعیت بهتری خواهد داشت. زمانی که یک نویسنده ماهر نوشتن رپورتاژ آگهی یا محتوای بلاگ را انجام می‌دهد، شاهد نتایج بهتری در سئوی سایت خواهید بود.

تولید محتوا متنی با ChatGPT؛ مزایا و معایب

نتیجه‌گیری

اگرچه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت بشر کند؛ اما اتکای مطلق به این ابزارها چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. تولید محتوا با ChatGPT از جمله مواردی است که نباید به طور کامل جایگزین روش‌های رایج شود. اگر محتوای باکیفیت و خلاقانه می‌خواهید، از استعداد نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا استفاده کنید. بی‌شک محتوای تولید شده به این روش، طیف بیشتری از مخاطبان را به خود جذب خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha