۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
طراحی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ریلی
مدیر عامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد

طراحی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ریلی

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر لزوم اجرایی سازی آن در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ستاد تحول راه‌آهن به ریاست سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن و با حضور کلیه اعضا تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه سید میعاد صالحی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر لزوم اجرایی سازی آن در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: راه آهن به عنوان یک دستگاه از منظر اقتصادی بیشتر مخاطب بخش اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و ما وظیفه داریم امتداد اجرایی این بیانیه را در حوزه ریلی طراحی و عملیاتی کنیم.

جدا شدن حوزه تحقیقات و فناوری از آموزش
اولین دستور این جلسه شورای تحول راه آهن، تحول در حوزه فناوری و تحقیقات بود و مقرر شد بخش فناوری و تحقیقات از مرکز آموزش جدا شود تا از یک سو آموزش به سمت آموزشهای کاربردی در سطوح عملیاتی حرکت کرده و از سوی دیگر، توسعه فناوری در حوزه ریلی عملیاتی شود.

در این رابطه اعضای ستاد با انتقاد از وضعیت ضعیف آموزش های تخصصی به همکاران راه آهنی، تاکید داشتند که بخش قابل توجه دوره های آموزشی به آموزش های تخصصی اختصاص یابد و اینگونه نباشد که عمده آموزش ها در خصوص مباحث عمومی و غیر تخصصی باشد.

لذا با دستور مدیرعامل راه آهن مقرر شد که سرپرست جدید مرکز آموزش، تمرکز حداکثری بر موضوع آموزش کارآمد داشته و با بروزرسانی عناوین و محتوای دوره های آموزشی، هرچه سریعتر نسبت به افزایش بهره وری این دوره ها اقدام کند.

در این جلسه همچنین بر لزوم تفکیک حوزه فناوری و تحقیقات از بحث آموزش تاکید و بیان شد که در سالهای گذشته ادغام سه مقوله آموزش، تحقیقات و فناوری عملا باعث شده که نه آموزش درستی داشته باشیم و نه مقوله تحقیقات و فناوری روند درستی را طی کند. لذا مقرر شد موضوع تحقیقات و فناوری فعلا با دفتر مهندسی حمل و نقل ادغام شده تا پس از تصویب ساختار سازمانی جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونت فناوری تشکیل شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha