۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
قیمت عرضه مرغ به کمتر از نرخ مصوب رسید
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در گفت و گو با بازار:

قیمت عرضه مرغ به کمتر از نرخ مصوب رسید

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده، مرغ و ماهی گفت: کاهش شدید تقاضا و افزایش تولید موجب شد تا قیمت مرغ در واحدهای صنفی به کمتر از نرخ مصوب برسد.

مهدی یوسفخانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: امروز قیمت مرغ زنده کیلویی ۷ هزار و ۹۵۰ تومان و قیمت مرغ در کشتارگاه کیلویی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی افزود: نرخ مرغ برای تحویل به پخش کیلویی ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان و در واحدهای صنفی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده، مرغ و ماهی تصریح کرد: نرخ مصوب مرغ کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است اما کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان موجب شده  تا شاهد عرضه این کالا در بازار با قیمتی کمتر از نرخ مصوب باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، در تاریخ ۲۶ تیر ماه سالجاری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اعلام کرد که در پی ارایه پیشنهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و پس از بررسی‌های انجام شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ستاد تنظیم بازار سقف قیمت مصرف‌کننده مرغ را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین کرد.

محمد رضا کلامی تاکید کرده بود که این اقدام در راستای حمایت از تولید حداکثری مرغ و همچنین حقوق مصرف‌کنندگان و در جهت ایجاد شفافیت در بازار این کالا انجام شده است.

گفتنی است؛ نبود تقاضا از سوی مصرف کنندگان موجب شده تا اقدامات ستاد تنظیم بازار برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ کارساز واقع نشود زیرا کالاهای تولید شده خریداری ندارند و همین امر قیمت مرغ را به کمتر از نرخ تعیین شده برساند.
 

کد خبر: ۲٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha