۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
 احقاق حق آبه ایران از هیرمند با قوت پیگیری می‌شود
وزیر نیرو:

احقاق حق آبه ایران از هیرمند با قوت پیگیری می‌شود

وزیر نیرو گفت: پیگیری حقابه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است و در این رابطه دولت همه تلاش خود را به کار خواهد بست.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به اقدام های انجام شده به منظور پیگیری اجرای معاهده هیرمند افزود: مسئله تامین آب شرق کشور از ابتدای فعالیت دولت مردمی یکی از مهمترین دستور کارهای فعالیت بوده و تلاش شده با توسعه زیرساخت و تامین منابع به سمت حل مسئله پیش برویم.

وی در باره اهمیت تامین آب بر اساس معاهده هیرمند گفت: پس از دستور رئیس جمهور به منظور تسریع در روند حل مسئله شرق کشور، فردا(دوشنبه) جلسه‌ای مهم با حضور همه دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت پگیری حقابه قانونی هیرمند برگزار می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: تصمیم های مهمی در خصوص حل مسئله آب شرق کشور در این جلسه گرفته خواهد شد.

محرابیان خاطرنشان کرد: دولت همه ابزارهای خود به منظور احقاق حقوق مردم ساکن در شرق کشور را به کار بسته و در این مسیر از هیچ تلاشی تا احقاق کامل حقوق مردم ایران فروگذار نخواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستور کارهای حوزه دیپلماسی آب وزارت نیرو، مسئله پیگیری معاهده هیرمند میان ایران و افغانستان بوده و در این مسیر، تاکنون جلسه های مستمر کمیساری آب در کنار سفر وزیر نیرو به افغانستان برای این مسئله انجام شده و تلاش‌ها برای احقاق حقوق ایران ادامه دارد.

کد خبر: ۲۲۱٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha