۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
کشت ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در مزارع آیشی واحدهای نیشکر
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد

کشت ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در مزارع آیشی واحدهای نیشکر

اهواز- ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و بیش از ۵۷۵ هکتار جو، در مزارع آیشی واحدهای نیشکری کشت شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عبدعلی ناصری اظهار کرد: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و بیش از ۵۷۵ هکتار جو، در مزارع آیشی واحدهای نیشکری کشت شده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به راندمان مطلوب، رکورد برداشت شکسته شود.

وی افزود: مزین شدن امسال به «رشد تولید»، همت نیشکری‌ها را برای تحقق این شعار، دوچندان کرده و در سایه کشت‌های غیرنیشکری، هم اشتغال محلی رونق گرفته و هم، قدم‌ها در مسیر خودکفایی، شدت یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه به سایر کشت‌های غیرنیشکری نیز اشاره کرد و گفت: در کنار کشت گندم و جو، کشت چغندر قند، آفتابگردان و کلزا نیز در واحدهای هشت گانه انجام شده است.

وی کشت این محصولات را حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی عنوان کرد که در نهایت از یک سو به تامین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی کمک زیادی می‌کند.

ناصری عنوان کرد: در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آنها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

کد خبر: ۲۲۱٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha