۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
برخی بانکها، ترازنامه قابل دفاعی ندارند| بانک مرکزی برخورد فعالی با بازار ارز دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برخی بانکها، ترازنامه قابل دفاعی ندارند| بانک مرکزی برخورد فعالی با بازار ارز دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی تلاش دارد به عنوان یک عنصر فعال در حوزه های ارزی و پولی ورود کند و سیاست هایش، سیاست های انفعالی نباشد.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، با اشاره به شرایط ارزی موجود و راهکارهای تثبیت بازار ارز و سیاست های بانک مرکزی در این بخش بیان کرد: بانک مرکزی سعی دارد تا برخورد فعالی با بازار ارز داشته باشد. همچنین بانک مرکزی تلاش دارد به عنوان یک عنصر فعال در حوزه های ارزی و پولی ورود کند و سیاست هایش، سیاست های انفعالی نباشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست های بانک مرکزی به نحوی است که قبل از اینکه بخواهد به تحولات بازار عکس العمل نشان دهد، وارد عمل شده و این جهت گیری، جهت گیری درستی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته شاید ایرادات و اشکالات جزئی در کار بانک مرکزی باشد ولی اینکه بانک مرکزی سعی می کند هم بازار داخلی و خارجی ارز را مد نظر قرار داده و ناترازی در حوزه های ارزی و ریالی را به اشکال مختلفی تحت کنترل و از ظرفیت گزیر (رسیدگی به ناترازی)، مشکل بانکهای مسئله دار را حل کند، مفید فایده بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از بانکها نمی توانند افزایش سرمایه داده و ترازنامه آنها، ترازنامه قابل دفاعی نیست، بیان کرد: اینکه بانک مرکزی اجازه نمی دهد این بانکها اضافه برداشتی داشته و اضافه برداشت های سیستم بانکی منجر به افزایش حجم نقدینگی شود، جهت گیری های درستی است و امیدواریم باعث پیشرفت کار شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha