۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
۴۰۰ میلیارد تومان سودآوری در کشت و صنعت هدف‌گذاری شده است
مدیرعامل کشت و صنعت مغان به بازار خبر داد؛

۴۰۰ میلیارد تومان سودآوری در کشت و صنعت هدف‌گذاری شده است

اردبیل - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:‌ در سال‌جاری سود ۴۰۰ میلیارد تومانی در بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان پیش‌بینی می‌شود.

قاسم محمدی در اولین همایش زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری در کشت و صنعت مغان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با همکاری دانشگاه تهران و محقق اردبیلی و تلاشی که چهار هزار نفر از هیئت علمی این رویداد در ماه‌های گذشته داشتند این همایش را تدارک دیدیم تا در کنار تولید، زنجیره ارزش، برندسازی و صادرات محصولات کشاورزی در کشت و صنعت مغان مورد توجه قرار گیرد.

وی ساحت علم و دانش را ساحت مقدس عنوان کرد و گفت: کشت و صنعت مغان بعد از سال‌ها در شرایط کنونی در مسیر توسعه خود و تأمین امنیت غذایی به دنبال یافتن راهکارهای جدید است تا منظومه به هم پیوسته و زنجیره تولید را به شکل کامل تقویت کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: بیش از پنج هزار نفر در این مجموعه با روحیه جهادی تلاش می‌کنند تا کشت و صنعت را به یک شبکه بزرگ تولیدی و ارزش افزوده واقعی تبدیل کنند.

مسئله اساسی توجه به زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات است

محمدی افزود: با عبور از دورانی که کشت و صنعت مغان شرایط نامطلوبی داشته، در مقطع کنونی این مجموعه با بهره‌گیری از روش‌های نوین تلاش می‌کند تا به یک زنجیره ارزش افزوده، برندینگ و صادرات مناسب دست پیدا کرده و امکان تقویت و توسعه راهکارهای علمی و کارشناسی در این حوزه رقم بخورد.

وی عمر ۵۰ ساله این مجموعه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کشت و صنعت فراتر از یک شهرک صنعتی در تلاش است تا با تقویت زنجیره تولید ثروت‌اندوزی را مورد توجه قرار دهد که در این باب فراتر از تولید، مسئله اساسی ما توجه به زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات است.

محمدی این جلسات را، جلسات مسئله‌محور در حل و فصل مشکلات و نارسایی‌ها و تقویت فرآیند تولید برشمرد و اضافه کرد: کشت و صنعت مغان تنها یک مجموعه تولیدی صرف نیست بلکه در کنار آن سعی بر این است تا زنجیره‌های با ارزش تولید نظیر روغن زیتون، صنایع فرآوری این محصول، تولید انواع آبمیوه و یا سایر محصولات مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با تلاشی که در این مجموعه آغاز شده، سعی ما بر این است تا محصولاتی متناسب با نیاز بازار و حتی بازارهای جهانی تولید کنیم که در این باب تولید بیش از ۶۰ نوع محصول با مشتقات متنوع هدف‌گذاری شده است.

محمدی به تولید شکر مصرفی در قالب‌های مختلف برای عرضه در فروشگاه‌ها، هواپیماها، رستوران‌ها و... اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم همچنان تولیدات متنوعی را از کشت و صنعت مغان با برند مغانه شاهد باشیم.

راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه در کشور

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضرورت راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه را با هدف عرضه محصولات با کیفیت کشت و صنعت یادآور شد و اظهار کرد: امروز در محصولات لبنی کشت و صنعت با برند مغانه بازاریابی خوبی را انجام داده به طوری که در عرضه شیر خشک مشتریان بسیار زیادی را شاهد هستیم.

وی تولید محصولات با استاندارد بالا را در قالب‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: ما برای تجار و بازرگانان که محصولات ما را به کشورهای دیگر عرضه کنند، فرش قرمز پهن می‌کنیم و از ظرفیت آنها در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه در ۵۰ سال گذشته احداث کارخانه الکل با داشتن مواد اولیه ملاس مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته در حالی که با راه‌اندازی این کارخانه می‌توان ارزش افزوده بیشتری را از این محصولات نصیب استان کرد.

وی افزود: متأسفانه اصل ۴۴ قفلی بر گردن کشت و صنعت و مسیر سرمایه‌گذاری آن بسته است که امکان رهایی از این قفل سخت و دشوار است.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر امکان سرمایه‌گذاری در این مجموعه با استفاده از جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و ارزآوری فراهم آید ما به راحتی می‌توانیم فضای رقابتی خوبی را در عرصه‌های مختلف مهیا کنیم.

وی ضرورت تجاری‌سازی محصولات کشت و صنعت را با برند مغانه یادآور شد و اضافه کرد: هفت محصول ما هم اکنون به ۱۳ محصول در بازار ارتقا یافته و سعی ما بر این است تا این تعداد را به ۴۵ محصول در سال‌جاری افزایش دهیم تا متناسب با ذائقه مردم تولید محصولات مورد توجه قرار گیرد.

محمدی بیان کرد: با واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی روند تضعیف آن شروع شده بود و در سال‌های گذشته ما روند رو به ورشکستگی را شاهد بودیم اما در سال‌های اخیر با نگاه متفاوت، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و رشد منابع اقتصادی در این مجموعه وضعیت رو به بهبود است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کشت و صنعت امروز به یک مجموعه توانمند در تولید، توزیع و عرضه محصولات متنوع تبدیل شده و قطعا سودآوری این مجموعه بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

ماهانه ۶۱ میلیارد تومان سود نصیب کشور می‌کنیم

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه این مجموعه حال خوبی داشته و در یک سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان ابراز سود کرده‌اند، گفت: آنهایی که کشت و صنعت را به یک بنگاه شکست‌خورده تعبیر می‌کنند در حق مردم مغان ظلم مضاعفی را انجام می‌دهند.

محمدی تصریح کرد: این منطقه نه تنها نقطه صفر مرزی نیست بلکه قلب ملت ایران است و ماهانه ۶۱ میلیارد تومان سود و منفعت به کشور تحویل می‌دهد.

وی افزود: ما نگران افق ۱۰ ساله توسعه این مجموعه نیستیم و تمام تلاش ما بر این است تا در چهار حوزه پروژه‌های اساسی و مهم را اجرایی و عملیاتی کنیم.

محمدی به اجرای پروژه آبیاری زیر سطحی در سه هزار و ۵۰۰ هکتار اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه با وزارت جهاد کشاورزی تفاهمنامه امضا شده است.

وی وضعیت دامپروری این مجموعه را مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت:‌ هر چند هزار درصد نهاده‌های دامی گران شد اما در مجتمع دامپروری کشت و صنعت مغان سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده و در ماه‌های آینده تحولی جدی را شاهد خواهیم بود.

محمدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ در سال گذشته در مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان سودآوری در این بنگاه عظیم اقتصادی رخ داد ولی امسال ۴۰۰ میلیارد تومان سودآوری را برای این بنگاه عظیم اقتصادی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی از برگزاری سمینار علمی مهار بحران آب و ایجاد فرصت‌های جدید در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: به دنبال برگزاری همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات سعی می‌کنیم تا با برگزاری این رویداد در حوزه آب مشکلات و نارسایی‌ها را نیز برطرف کنیم.

محمدی بیان کرد: کشت و صنعت مغان آینده روشنی را دارد و قطعا به سرقطب اصلی کشور در مسیر تحولات کشاورزی و دامپروری تبدیل خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۰٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نظامعلی طالشی US ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      1 0
      با افزایش ظرفیتها وایجاد خطوط جدید لبنی وزراعی وباغی واز صنایعی که قبلا راکد بوده سعی در شکوفایی بیش از پیش کشت وصنعت گام برداریم انشاالله