۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
ساخت ۲۷۰۰ کارگاه کوچک برای فعالین اقتصادی در ۲ سال
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

ساخت ۲۷۰۰ کارگاه کوچک برای فعالین اقتصادی در ۲ سال

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از ساخت حدود دو هزار ۷۰۰ کارگاه کوچک ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری در دوسال توسط این سازمان و فعالین اقتصادی خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از یکی دو سال قبل با ساخت کارگاه‌های تولیدی کوچک در قالب سوله‌های ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ متری به صورت اجاره به فعالین اقتصادی واگذار کردیم که در صورت فعالیت مداوم، قرارداد از اجاره به شرط تملیک تبدیل شود و اگر هم نتوانست از او پس گرفته و به نفر بعدی بدهیم.

وی افزود: این اقدام از آن جهت بود که یک فعال اقتصادی با توان مالی متوسط برای ساخت یک کارگاه ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری در نیمه راه با مشکل مالی مواجه می‌شد به طور مثال یک شرکت دانش بنیان اگر سرمایه اش را زمین بخرد، ساختمان درست کند، آب، برق و گاز بیاورد، عملاً سرمایه اش از بین می‌رود، اما وقتی ما یک کارگاه ۱۰۰ متری، ۲۰۰ متری برایش بسازیم این شرکت فقط تجهیزات و ماشین آلاتش را نصب و شروع به فعالیت می‌کند.

رسولیان اضافه کرد: این الگو در بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده می‌شود، هدف ما؛ اجاره دادن نیست، هدف ما این است فعالین اقتصادی کوچک و دانش بنیانی که بتوانند روی پای خود بایستند را شناسایی و کم کم زمین اجاره به شرط تملیک به آن‌ها واگذار کنیم و اگر هم موفق نشد حداقل سرمایه اش به خرید زمین و تامین زیرساخت آن از بین نرود.

بازپس گیری ۹۰۰ هکتار زمین از افراد غیرفعال اقتصادی در سال ۱۴۰۱
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: موضوع دیگری که در دستور کار جدی این سازمان قرار گرفته اخطار به فعالین اقتصادی که از زمان واگذاری زمین به آن‌ها تا کنون اقدام به ساخت کارگاه و نصب ماشین آلات نکرده اند.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ این سازمان ۹۰۰ هکتار زمین را با کمک دستگاه قضایی بر اساس مصوبه دولت که ملزم به پس گرفتن اراضی از افراد غیرفعال اقتصادی می‌کرد، پس گرفت و در مجموع دو هزار و ۴۰۰ هکتار زمین واگذار کرده است؛ برخی شکایت کردند و فرایند دادگاه هم طی شد و در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ قرارداد در دادگاه داریم، کسانی که زمین را نسازند و بهره برداری نکنند، قطعاً زمین را پس می‌گیریم.

کد خبر: ۲۲۰٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha